کارگردان بازی Dispatch: هوش مصنوعی ابزاری خلاقانه نیست
نیک هرمان، کارگردان خلاق استودیو AdHoc معتقد است هوش مصنوعی تنها یک راهحل تولیدی است و نمیتواند جایگزین خلاقیت انسانی و اجرای بازیگران واقعی شود.
موضع استودیو AdHoc درباره هوش مصنوعی در بازیسازی
استودیو AdHoc علیرغم موفقیت چشمگیر بازی Dispatch که بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته، تأکید میکند که در پروژههای آینده خود از هوش مصنوعی تولیدی استفاده نخواهد کرد. نیک هرمان، کارگردان خلاق این استودیو، معتقد است که هوش مصنوعی نمیتواند جایگزین تجربه همکاری با بازیگران واقعی شود.
- موفقیت بازی Dispatch نشان داد مخاطبان هنوز به بازیهای اپیزودیک علاقه دارند
- استفاده از بازیگران واقعی مانند جفری رایت کیفیت بینظیری به بازی بخشیده است
- هوش مصنوعی تنها یک راهحل تولیدی است نه خلاقانه
- برخی استودیوها مانند ARC Raiders از صداپیشگی هوش مصنوعی استفاده میکنند
- آینده حقوقی و جایگاه بازیگران انسانی در صنعت بازی مبهم است
“هیچ هوش مصنوعی نمیتواند کاری را که او انجام داد تکرار کند. بازیگران ما چیزی فراتر از انتظار به شخصیتها دادند.” “هوش مصنوعی فقط یک راهحل تولیدی است، نه یک راهحل خلاقانه. شاید برای افراد غیرخلاق مناسب باشد.”
با وجود موج فزاینده استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی، رویکرد استودیو AdHoc نشان میدهد که هنرمندی انسانی و کار گروهی واقعی برای بسیاری از مخاطبان ارزشمند باقی مانده است.




