استفاده بازی Blood of Dawnwalker از هوش مصنوعی برای تست صدا
کنراد توماشکویچ، مدیر استودیوی Rebel Wolves، تأکید کرد که هوش مصنوعی فقط برای تست دیالوگها قبل از استخدام صداپیشگان واقعی استفاده شده و نباید جایگزین هنرمندان شود.

استفاده منطقی از هوش مصنوعی در توسعه بازی
کنراد توماشکویچ، از اعضای باسابقه CD Projekt و مدیر فعلی استودیوی Rebel Wolves، در مصاحبهای تأکید کرد که هوش مصنوعی در بازی Blood of Dawnwalker فقط به عنوان ابزار کمکی در مرحله تست دیالوگها استفاده شده است. وی توضیح داد: "ما از هوش مصنوعی برای صداها در دوره آزمایش قبل از ضبط واقعی استفاده کردیم زیرا وقتی دیالوگها را میشنویم، درک بهتری از بازی پیدا میکنیم."
- هدف اصلی تسریع فرآیند تست و اصلاح بازی قبل از ضبط نهایی با بازیگران حرفهای بوده است
- پس از اطمینان از داستان، ضبط اصلی با صداپیشگان واقعی آغاز شد
- توماشکویچ معتقد است هوش مصنوعی باید如同 مترجم گوگل، ابزاری کمکی باشد نه جایگزین خلاقیت انسانی
- وی مخالف کامل هوش مصنوعی نیست اما معتقد است بازیهای ساخته شده صرفاً با هوش مصنوعی "روح" نخواهند داشت
- این مدیر با ۱۷ سال سابقه در CD Projekt، در توسعه سری ویچر و سایبرپانک ۲۰۷۷ نقش مهمی داشته است
"هوش مصنوعی باید به انسان کمک کند و نباید جایگزین او شود. من باور ندارم که روزی افراد خلاق کاملاً با هوش مصنوعی جایگزین شوند."
این رویکرد نشاندهنده تعادل بین استفاده از فناوری پیشرفته و حفظ خلاقیت انسانی در صنعت بازیسازی است.



