تأثیر مدل رایگان بر تجربه بازیکنان ARC Raiders
بررسی تصمیم استودیوی Embark برای عرضه ARC Raiders با مدل پولی به جای رایگان و تأثیر آن بر تجربه بازیکنان و دوری از مشکلات بازیهای رایگان

ARC Raiders و انتخاب مدل پولی
استودیوی Embark با انتخاب مدل پولی برای بازی ARC Raiders به جای رویکرد رایگان، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این تصمیم به توسعهدهندگان اجازه داده تا از مشکلات رایج بازیهای رایگان مانند تایمرهای طولانی ساخت آیتمها و سیستمهای تشویقکننده خرید اجباری دوری کنند.
- آزادی عمل توسعهدهندگان: مدل پولی به تیم سازنده امکان ایجاد تجربهای صادقانهتر و عادلانهتر را داده است
- اجتناب از محدودیتها: در صورت رایگان بودن، بازی مجبور به استفاده از مکانیزمهای بازدارنده برای ترغیب خرید میشد
- چالشهای درآمدزایی: تیم سازنده باید راههای منصفانهای برای درآمدزایی پس از خرید اولیه پیدا کند
- ارزشگذاری زمان بازیکنان: مدل فعلی باعث میشود بازیکنان زمان و هزینه خود را ارزشمند بدانند
ویرجیل واتکینز، کارگردان طراحی Embark: "مدل پولی کار را برای ما بسیار آسانتر کرد. در حالت رایگان مجبور بودیم برای حفظ بازیکن، زمان و تلاش بیشتری را طلب کنیم"
این رویکرد منجر به تجربهای سالمتر نسبت به بسیاری از عناوین رایگان شده و نشان میدهد که مدلهای مختلف کسب درآمد میتوانند تأثیر مستقیمی بر کیفیت تجربه بازیکنان داشته باشند.




