گرگ کاساوین توسعهدهنده بازی Hades از اهمیت Early Access سخن گفت
سازنده بازی Hades 2 درباره زمان مناسب ورود بازیها به فاز دسترسی زودهنگام توصیههایی ارائه کرد و بر تعادل بین محتوای کافی و فضای کافی برای بازخورد کاربران تأکید نمود.

اهمیت دسترسی زودهنگام در توسعه بازی
گرگ کاساوین، بنیانگذار و کارگردان خلاق استودیوی Supergiant Games، در مصاحبهای درباره استراتژیهای توسعه بازیها از طریق سیستم Early Access صحبت کرد. او تصمیمگیری درباره زمان مناسب برای عرضه نسخه پولی آلفا را چالشی مهم برای توسعهدهندگان دانست و تاکید کرد بازی باید به اندازه کافی محتوا داشته باشد تا ارزش خرید پیدا کند اما در عینحال نباید آنقدر کامل باشد که دیگر فرصت واکنش به بازخوردهای بازیکنان از دست برود.
- بازیها در فاز Early Access باید در مرحلهای باشند که کاربران بتوانند بدون پیششرطهای زیاد از آنها لذت ببرند
- توسعهدهندگان باید فضای کافی برای اصلاح و بهبود بازی بر اساس نظرات کاربران حفظ کنند
- بازی Hades 2 مانند نسخه اول برای توسعه بر اساس بازخورد کاربران طراحی شده بود
- این بازی به سابقه ۱۱۲ هزار و ۹۴۷ بازیکن همزمان در استیم دست یافته است
- Hades 2 به عنوان بهترین بازی پیسی سال ۲۰۲۵ در Metacritic انتخاب شد
کاساوین: "تعیین زمان عرضه بازی در دسترسی زودهنگام تصمیم بسیار مهمی برای یک توسعهدهنده است. بازی باید به مرحلهای برسد که افراد بتوانند بدون پیششرطهای زیاد از آن لذت ببرند، اما نه آنقدر تکمیل که دیگر فرصت اصلاح یا بهبود بخشیدن به بازی را از دست بدهید."
"در این بازی، گوش دادن و واکنش به نظرات بازیکنان بخش اساسی فرآیند توسعه به شمار میرود."
نسخه نخست Hades پس از ۲۲ ماه دسترسی زودهنگام، در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد و بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت که نشاندهنده موفقیت این استراتژی توسعه است.



