علت تعطیلی استودیوی Arkane Austin شکست بازی Redfall بوده است
شکست تجاری و انتقادی بازی Redfall منجر به تعطیلی استودیوی Arkane Austin شد. هاروی اسمیت، مدیر سابق استودیو درباره شوک ناشی از این تصمیم مایکروسافت و چالشهای توسعه بازی در دوران پاندمی صحبت کرد.

تعطیلی استودیوی Arkane Austin پس از شکست Redfall
استودیوی Arkane Austin که سازنده بازیهای معتبری مانند Dishonored و Prey بود، بیش از یک سال پس از تعطیلی خود به دلیل شکست تجاری و انتقادی بازی Redfall هنوز موضوع بحث در صنعت بازی است. هاروی اسمیت، مدیر سابق این استودیو در مصاحبهای درباره تجربه خود و تعطیلی استودیو صحبت کرد. او گفت زمانی که شب قبل از تعطیلی رسمی در مه ۲۰۲۴ توسط مایکروسافت مطلع شد، شوکه شد زیرا اعتقاد داشت تیم آنها کار فوقالعادهای انجام دادهاند.
- تعطیلی این استودیو با سابقه درخشان غافلگیرکننده بود
- توسعه Redfall در دوران پاندمی و تغییر صنعت به سمت بازیهای سرویسمحر آغاز شد
- اسمیت بخشی از مسئولیت مشکلات توسعه را پذیرفت
- بسیاری از افراد باتجربه صنعت بازی به تدریج از حوزه خارج میشوند
- تعطیلی Arkane Austin و Tango Gameworks در مه ۲۰۲۴ بسیاری را شوکه کرد
هاروی اسمیت: "هر شرکتی تصمیمات خودش را بنا به دلایل خود میگیرد. اغلب با آنها موافق نیستم اما مهمترین شوک برای من این بود که این استودیویی که عناوینی مانند Dishonored و Prey را ساخته اما بعدتر نتوانست Redfall را در شرایط خاص توسعه دهد."
فیل اسپنسر: "در نهایت باید کسبوکاری پایدار بسازم و برای رشد آن، تصمیماتی سخت بگیرم؛ از آن جنس تصمیمات که شاید دوست نداشته باشم اما کسی باید آنها را اتخاذ کند."
اگرچه شکست Redfall نقش مهمی در بسته شدن استودیو داشت، اما عوامل گستردهتری نیز در این تصمیم اثرگذار بودند.




