کوجیما: Metal Gear Solid 2 هشداری برای دنیای دیجیتال بود
هیدئو کوجیما در مصاحبهای جدید تأکید کرد که بازی Metal Gear Solid 2 هرگز داستانی درباره هوش مصنوعی نبوده، بلکه هشداری برای تأثیرات دنیای دیجیتال بر جامعه بوده است. این بازی در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و بسیاری معتقدند آینده اینترنت را پیشبینی کرده بود.

هشدار کوجیما درباره دنیای دیجیتال در Metal Gear Solid 2
هیدئو کوجیما، سازنده افسانهای بازیهای ویدیویی، در مصاحبهای با مجله WIRED آشکار کرد که بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، هرگز به عنوان داستانی درباره هوش مصنوعی طراحی نشده بود. هدف اصلی این اثر هشدار دادن درباره تأثیرات عمیق دنیای دیجیتال بر جامعه و فرهنگ بود. کوجیما توضیح داد که این بازی به تغییرات بنیادین در انتقال اطلاعات از حالت آنالوگ به دیجیتال میپردازد و چگونه شبکههای دیجیتال زندگی روزمره را متحول میسازند.
- بازی بر مفهوم «میمها» و بقای اطلاعات در فضای دیجیتال تمرکز داشت
- کوجیما تفاوت محتوایی با نسخه اول را شرح داد: DNA در مقابل میمها
- شبکههای دیجیتال امکان تبادل آزاد نظرات جهانیان را فراهم کرد
- این بازی آیندهای را پیشبینی کرد که اکنون بسیار واقعی به نظر میرسد
- کوجیما تأکید کرد این مسیری نیست که دوست دارد جامعه به سمت آن حرکت کند
«بازی Metal Gear Solid 2 هرگز بهعنوان داستانی درباره هوش مصنوعی ساخته نشده بود، بلکه هدف اصلی آن هشدار درباره دنیای دیجیتال آینده بوده است»
«آیندهای که در Metal Gear Solid 2 به تصویر کشیده شده بود، اکنون بسیار واقعیتر از آن چیزی بهنظر میرسد که انتظار داشت»




