کارگردان Expedition 33 درباره استفاده از هوش مصنوعی در بازیسازی توضیح داد
گیوم بروش کارگردان بازی Expedition 33 تأکید کرد که تمام عناصر بازی توسط انسان ساخته شده و هوش مصنوعی تنها به عنوان ابزار آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته که بعداً حذف شد.
استفاده از هوش مصنوعی در Expedition 33
بازی Clair Obscur: Expedition 33 که توسط استودیوی Sandfall Interactive توسعه یافته، با وجود موفقیتهای چشمگیر در دریافت جوایز معتبر، به دلیل استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد دو جایزه مهم خود را در مراسم Indie Game Awards از دست داد. این موضوع بحثهای داغی را در جامعه بازیسازی ایجاد کرد و اکنون کارگردان بازی برای اولین بار به این مسئله پاسخ داده است.
- گیوم بروش تأکید کرد که هر آنچه در بازی میبینید توسط انسان خلق شده است
- هوش مصنوعی تنها به عنوان ابزار آزمایشی و موقت برای تکسچرها استفاده شد
- تمام طراحی مفهومی، صداگذاری و جزئیات دیگر کاملاً انسانی هستند
- استودیوهای بزرگ مانند Larian و CD Projekt Red از هوش مصنوعی استقبال میکنند
- استودیوهای کوچکتر مانند Sandfall همچنان بر ساختار انسانی تأکید دارند
"ما میدانیم که همه چیز در استودیوی ما همواره توسط انسان ساخته میشود" - گیوم بروش "هوش مصنوعی را امتحان کردیم اما احساس کردیم درست نیست و همه آنها را حذف کردیم"
موفقیت این بازی به حس انسانی و آزادی عمل سازندگان مستقل نسبت داده شده و این رویکرد احتمالاً در آینده نیز توسط استودیوهای کوچکتر حفظ خواهد شد.

