سادهاندیشی اروپا در برابر شوک صادراتی چین فاجعهبار است
اتحادیه اروپا ممنوعیت موتورهای احتراقی از ۲۰۳۵ را کنار گذاشت که با استقبال خودروسازانی مانند فولکسواگن مواجه شد. این تصمیم با توجه به پیشتازی چین در تولید خودروهای برقی و حمایتهای دولتی، نگرانیهایی درباره آینده صنعت خودرو در اروپا ایجاد کرده است.

سادهاندیشی اروپا در قبال شوک صادراتی چین
اتحادیه اروپا به تازگی ممنوعیت موتورهای احتراقی از سال ۲۰۳۵ را عملاً کنار گذاشته است. این تصمیم با استقبال خودروسازان اروپایی مانند فولکسواگن روبرو شد، زیرا این ممنوعیت بیش از حد بلندپروازانه، پرهزینه و در عین حال فرصتی برای رقبای چینی به نظر میرسید. خودروسازان چینی با حمایتهای دولتی و پیشتازی در فناوری خودروهای برقی، اکنون ۷٪ از بازار خودروی اروپا را در اختیار دارند.
- کنار گذاشتن ممنوعیت موتورهای احتراقی به معنای حل مشکل رقابت با چین نیست
- این تصمیم میتواند сигالی باشد برای کاهش سرمایهگذاری در فناوریهای جدید
- اتحادیه اروپا بین رهبری climate و حفاظت از مشاغل، گزینه دوم را انتخاب کرد
"رها کردن این ممنوعیت پیامی غلط به خودروسازان میدهد که میتوانند از شتاب سرمایهگذاری بکاهند"
اگرچه ممنوعیت موتورهای احتراقی نتوانست موجب رونق واقعی خودروهای برقی در اروپا شود، اما کنار گذاشتن آن به تنهایی برای تضمین آینده صنعت کافی نیست.




