موتور سهسیلندر تویوتا GR کرولا از رده خارج میشود
تویوتا در حال جایگزینی موتور سهسیلندر فعلی GR کرولا با موتور چهارسیلندر ۲ لیتری توربوشارژ ۴۰۰ اسببخاری است که پیچیدگی کمتری دارد و عملکرد بهتری ارائه میدهد. این تغییر میتواند GR کرولا را به رقیبی جدی برای هوندا سیویک تایپ R و فولکس واگن گلف R تبدیل کند.

تویوتا GR کرولا به موتور جدید مجهز میشود
تویوتا قصد دارد موتور سهسیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ فعلی مدل GR کرولا را که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، با یک موتور چهارسیلندر ۲ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین کند که قدرت آن به ۴۰۰ اسب بخار میرسد. به گفته مدیر ارشد فناوری تویوتا، این موتور جدید پیچیدگی کمتری دارد و میتواند در مدلهای پرفورمنس آینده استفاده شود.
- موتور جدید سادهتر و قدرتمندتر از نمونه قبلی است
- این تغییر GR کرولا را از هوندا سیویک تایپ R و فولکس واگن گلف R پیش میاندازد
- موتورهای بنزینی کنار گذاشته نمیشوند و توسعه ادامه دارد
- مهندسان تویوتا محدودیتهای موتور سهسیلندر فعلی را شناسایی کردهاند
- مدل ۲۰۲۶ GR کرولا فعلاً با قیمت ۴۱,۰۸۰ دلار عرضه میشود
“موتور جدید میتواند در مدلهای پرفورمنس آینده نصب شود” - هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا
“تیم ما محدودیتهای موتور سهسیلندر فعلی را میداند” - نائویوکی ساکاموتو، مهندس ارشد مدل
این ارتقاء موجب بهبود عملکرد و رقابتپذیری بیشتر GR کرولا در بازار خودروهای اسپرت خواهد شد.
