رویترز: متا میلیاردها دلار از تبلیغات کلاهبردارانه در فیسبوک و اینستاگرام درآمد داشته است
گزارش رویترز نشان میدهد شرکت متا در سال گذشته میلیاردها دلار از تبلیغات کلاهبردارانه در پلتفرمهای خود درآمد کسب کرده که بیش از ۳ میلیارد دلار آن مربوط به تبلیغات با منشأ چینی بوده است. مدیران متا از ماهیت این تبلیغات آگاه بودند اما اقدامات جدی برای مقابله انجام نشده است.

گزارش رویترز درباره درآمد متا از تبلیغات کلاهبردارانه
براساس گزارش جدید خبرگزاری رویترز، شرکت متا مالک فیسبوک و اینستاگرام، در سال گذشته میلادی میلیاردها دلار از تبلیغات کلاهبردارانه در پلتفرمهای خود درآمد کسب کرده است. طبق این گزارش، بخش قابلتوجهی از این تبلیغات منشأ چینی داشته و مدیران ارشد متا از ماهیت مخرب آنها آگاه بودهاند. این موضوع درحالی مطرح میشود که متا پیشتر نیز با چالشهای متعددی در حوزه حریم خصوصی و تأثیرات منفی بر کاربران مواجه بوده است.
- درآمد متا از تبلیغات کلاهبردارانه ثبتشده در چین در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار بوده که ۱۹ درصد از کل درآمد این شرکت در بازار چین محسوب میشود
- حدود ۱۰ درصد از درآمد جهانی متا به تبلیغات جعلی و فریبکارانه اختصاص دارد
- متا در مقطعی کارگروه ویژهای برای مقابله با این تبلیغات تشکیل داد که توانست حجم آنها را ۵۰ درصد کاهش دهد، اما این کارگروه پس از مدت کوتاهی منحل شد
- مدیران متا با وجود آگاهی از گستردگی مشکل، به دلیل تأثیر احتمالی بر درآمد شرکت از اقدامات سختگیرانه خودداری کردهاند
- «راب لیترن» مدیر سابق فیسبوک حجم این تبلیغات را "غیرقابل دفاع" توصیف کرده است
سخنگوی متا در پاسخ اعلام کرد کارگروه مقابله با کلاهبرداری از ابتدا موقت بوده و مارک زاکربرگ نقشی در انحلال آن نداشته است
متا تأکید کرده که تیمهای مربوطه موظف به افزایش تلاشها برای کاهش کلاهبرداری در تمام پلتفرمها هستند
این گزارش نشان میدهد که علیرغم آگاهی متا از مشکل تبلیغات کلاهبردارانه، اولویتهای مالی مانع از اقدامات مؤثر برای حفاظت از کاربران شده است.




