وزیر اقتصاد: صنعت بیمه باید به سمت اقتصاد پلتفرمی برود
وزیر اقتصاد بر لزوم تحول دیجیتال در صنعت بیمه تأکید کرد و حرکت به سمت اقتصاد پلتفرمی را ضروری دانست. معاون اول رئیس جمهور نیز بر نیاز به فرهنگسازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور اشاره کرد.

تحول دیجیتال در صنعت بیمه ایران
وزیر امور اقتصادی و دارایی در سی و دومین همایش ملی بیمه و توسعه بر ضرورت حرکت صنعت بیمه به سمت اقتصاد پلتفرمی و پذیرش تحول دیجیتال تأکید کرد. سید علی مدنیزاده اعلام کرد که وزارت اقتصاد ۱۵۰ طرح به زیرمجموعههای خود ابلاغ کرده تا تصویر کلی از اقتصاد کلان را ترسیم کند.
معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا عارف، نیز با اشاره به ضریب نفوذ پایین بیمه در ایران (۲.۴ درصد) در مقایسه با میانگین جهانی (۷.۴ درصد)، خواستار بازنگری در قوانین و فرهنگسازی برای افزایش استقبال مردم از بیمه شد. او گفت: «مردم باید به بیمه اطمینان کنند و اجباری بودن این صنعت کنار گذاشته شود.»
- حرکت به سمت هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال در صنعت بیمه
- نیاز به افزایش ضریب نفوذ بیمه برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی
- پرداخت ۶۴ درصد از خسارت ۹,۲۰۶ میلیارد تومانی بندر شهید رجایی
- انتقاد از دستگاههای حاکمیتی که حق بیمه را کامل پرداخت نمیکنند
- لزوم کنار گذاشتن نقش تصدیگری و تمرکز بر تنظیمگری در حاکمیت
عارف تأکید کرد: «هر یک واحد افزایش ضریب نفوذ بیمه، حدود ۰.۲ تا ۰.۳ واحد به رشد اقتصادی کمک میکند.»
مدنیزاده هشدار داد: «اگر دیر حرکت کنیم، در ۱۰ سال آینده فاصله زیادی با تحول دیجیتال پیدا خواهیم کرد.»
صنعت بیمه ایران نیازمند تحول اساسی در زمینه فناوری، قوانین و فرهنگسازی است تا بتواند نقش مصونیتبخشی و توسعهای خود را به درستی ایفا کند.




