اوبر شروع به فروش دادههای سفر و سفارش غذا به بازاریابان میکند
اوبر بر اساس گزارش Business Insider شروع به فروش دادههای مشتریان به بازاریابان خواهد کرد. بخش تبلیغات شرکت پلتفرم جدیدی به نام Uber Intelligence راهاندازی کرده که وظیفه جمعآوری و فروش دادههای سفر و تحویل را بر عهده دارد.
شرکت اوبر با راهاندازی پلتفرم جدیدی به نام Uber Intelligence قصد دارد دادههای سفر و سفارش غذای مشتریان خود را به صورت ناشناس شده به بازاریابان بفروشد. این پلتفرم که بخشی از واحد تبلیغات اوبر است، از طریق سرویسی به نام LiveRamp دادهها را بینام میکند و به تبلیغکنندگان امکان میدهد تا دادههای مشتریان خود را با دادههای اوبر ترکیب کنند.
کاربردهای دادههای اوبر
این فناوری به شرکتها امکان میدهد الگوهای مصرف محلی را بر اساس دادههای جمعآوری شده تحلیل کنند. برای مثال، یک برند هتل میتواند از اطلاعات سفرهای اشتراکی استفاده کند تا تشخیص دهد با کدام رستورانها یا مراکز تفریحی همکاری کند.
- شناسایی الگوهای سفر و مصرف غذایی مشتریان
- هدفگیری تبلیغاتی دقیقتر برای مسافران پرتردد
- افزایش درآمد تبلیغاتی اوبر که پیشبینی میشود امسال به ۱.۵ میلیارد دلار برسد
- استفاده از دادهها برای نمایش تبلیغات درون برنامه و داخل خودروها
- تمرکز بر تبلیغات برای مسافران تجاری پرتردد
ادوین وونگ، رئیس جهانی اندازهگیری در Uber Advertising به Business Insider گفت: «این یکپارچگی دلیل هیجان ماست».
اوبر در سال ۲۰۲۴ درآمد ۴۴ میلیارد دلاری داشت که نسبت به ۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش نشان میدهد. این شرکت همچنین به دلیل افزایش مداوم کرایهها شناخته شده است.
این حرکت اوبر نشاندهنده رشد سریع بخش تبلیغات این شرکت است که حتی قبل از اجرای این تغییرات نیز در مسیر کسب درآمد ۱.۵ میلیارد دلاری در سال جاری قرار دارد.




