رونمایی از بایک ELMT Max؛ آفرودر چینی با طراحی جسورانه که جیپ رانگلر را به چالش میکشد
گروه خودروسازی بایک در نمایشگاه گوانگژو 2025 از کانسپت شاسی بلند آفرودی ELMT Max رونمایی کرد. این خودرو با طراحی تهاجمی و الهام گرفته از رضوانی تانک و جیپ رانگلر، چشمانداز جدیدی از آفرودرهای الکتریکی چینی ارائه میدهد.

بایک ELMT Max: انقلابی در طراحی آفرودرهای چینی
گروه خودروسازی بایک در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2025 از کانسپت شاسی بلند آفرودی ELMT Max از برند بیجینگ رونمایی کرد. این خودرو با طراحی تهاجمی و عضلانی که از خودروهای افسانهای مانند رضوانی تانک و جیپ رانگلر الهام گرفته، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ELMT Max نماینده دیدگاه آیندهنگر بایک نسبت به نسل جدید خودروهای آفرودی الکتریکی است و با ویژگیهای منحصر به فردی مانند جلوپنجره سهبعدی عمیق، نورپردازی LED تطبیقی و بدنه اغراقآمیز، ظاهری فراتر از استانداردهای معمول آفرود ارائه میدهد.
- ارتفاع زیاد از سطح زمین و لاستیکهای غولپیکر برای قابلیتهای آفرودی واقعی
- حذف درها و سقف سنتی مشابه جیپ رانگلر روبیکان
- شاسی مونوکوک از آلیاژهای سبک و مستحکم
- صندلیهای عقب با مکانیزم جمعشوندگی دوحالته
- پیشرانه هیبریدی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان بیش از ۴۰۰ اسب بخار
“کانسپت ELMT Max مأموریت اصلی خود یعنی نمایش چشمانداز آینده بایک و مسیر تحولی خودروهای آفرود چینی را انجام داده است.”
“خودروسازان چینی با استفاده از زنجیره تأمین بومی، خودروهایی با ظاهر و عملکرد قابلرقابت اما با قیمتی بسیار پایینتر عرضه میکنند.”
این مدل اگر وارد خط تولید شود، میتواند با قیمتی بسیار پایینتر از رقبای آمریکایی، تحول بزرگی در بازار آفرودرهای جهانی ایجاد کند.




