مدیرعامل فورد: شیائومی، اپلِ چین است
مدیرعامل فورد برای شناخت رقبای چینی رویکرد غیرمنتظرهای در پیش گرفته و روزانه با خودروهای برقی مانند شیائومی SU۷ رانندگی میکند. او شیائومی را قابلمقایسه با اپل دانسته و هشدار میدهد که فورد از نظر فناوری ۲۵ سال از چینیها عقبتر است.

مدیرعامل فورد: شیائومی، رقیب جدی در صنعت خودروهای برقی
جیم فارلی، مدیرعامل فورد، رویکرد جدیدی برای درک رقابت در بازار خودروهای برقی در پیش گرفته است. او بهصورت روزانه با خودروهای برقی چینی ازجمله شیائومی SU۷ رفتوآمد میکند و معتقد است این خودرو تجربهای دیجیتال همرده با محصولات اپل ارائه میدهد. فارلی در مصاحبهای اعلام کرد که شیائومی با قابلیتهایی مانند تشخیص خودکار مالک، سیستم تشخیص چهره، دستیار هوش مصنوعی و شتاب صفر تا صد سهثانیهای، تجربهای نزدیک به پورشه تایکان ایجاد کرده است.
- مدیرعامل فورد پس از سفر به چین از تیم مدیریت خواست پنج مدل برتر خودروهای برقی چینی را به آمریکا منتقل کنند
- او هشدار داد که شرکتش در گذشته رقابت ژاپن و کرهی جنوبی را جدی نگرفت و نتیجهاش از دست رفتن بازار بود
- فورد اعتراف کرد که از نظر فناوری حدود ۲۵ سال از رقبای چینی عقبتر است
- استخدام داگ فیلد (مهندس سابق تسلا و اپل) باعث شد فورد به این عقبافتادگی فناوری پی ببرد
- رقابت با شرکتهایی مانند BYD به دلیل این شکاف فناوری بسیار دشوار است
“شیائومی با قابلیتهایی مانند تشخیص خودکار مالک و دستیار هوش مصنوعی، تجربهای نزدیک به پورشه تایکان ایجاد کرده است.”
“اگر مدیرعامل رقبا را جدی میگیرد، همهی بخشهای شرکت نیز باید همین رویکرد را داشته باشند.”
این گزارش نشان میدهد که خودروسازان سنتی مانند فورد اکنون به شدت نگران پیشرفتهای تکنولوژیکی رقبای چینی در حوزه خودروهای برقی هستند.




