برگزاری پنل تخصصی چالشهای نظام ارتباطی صنعت بیمه
پنل تخصصی چالشهای نظام ارتباطی صنعت بیمه با حضور معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشکده ارتباطات علامه طباطبایی و چهرههای صنعت بیمه و رسانه در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

پنل تخصصی چالشهای نظام ارتباطی صنعت بیمه
نشست تخصصی با حضور محمدرضا نوروزپور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان صنعت بیمه و رسانه برگزار شد. در این پنل بر ضرورت بازنگری در رابطه رسانه و صنعت بیمه تأکید و سه محور کلیدی برای نقشآفرینی رسانهها در توسعه بیمه ارائه گردید.
محورهای اصلی نقش رسانه در توسعه بیمه
- معرفی بیمههای نوظهور برای استارتآپها: صنعت بیمه میتواند با تضمین اعتماد محصولات جدید، زمینه پذیرش عمومی را فراهم کند
- کاهش هزینههای صنعت بیمه از طریق فرهنگسازی: رسانهها با تولید محتوای هدفمند میتوانند در کاهش خسارتها نقش داشته باشند
- ترویج بیمههای خرد و موضوعی با مدل مشارکتی: مشارکت رسانه در زنجیره فروش بیمههای جدید
نوروزپور تأکید کرد: "رسانهها میتوانند نقشی بسیار فراتر از اطلاعرسانی صرف ایفا کنند؛ نقشی که در آن فرهنگسازی و مشارکت در کاهش خسارتها تعریف میشود."
وی افزود: "تحول در صنعت بیمه بدون تحول در الگوی ارتباطی آن ممکن نیست. نتیجه این همکاری، توسعه صنعت بیمه، تقویت اقتصاد رسانه و ارتقای رفاه اجتماعی است."




