اختلال در سامانه فروش بلیت قطار؛ بلیتها در لحظه آغاز پیشفروش «ناموجود» شدند
در نخستین دقایق پیشفروش بلیت قطارهای مسافری برای آبانماه، سامانه فروش راهآهن دچار اختلال شد و بسیاری از مسافران با پیام «ناموجود» مواجه شدند. این مشکل باعث انتقاد مسافران و ایجاد شائبه در مورد شفافیت فرآیند فروش شده است.

اختلال گسترده در سامانه فروش بلیت قطار
در اولین دقایق پیشفروش بلیت قطارهای مسافری برای آبانماه، سامانه فروش راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اختلال فنی مواجه شد و بسیاری از مسافران بلافاصله پس از شروع فروش با پیام «ناموجود» روبرو شدند. این مشکل در حالی رخ داد که طبق برنامهریزی، فروش بلیتها باید از ساعت ۸:۳۰ صبح به صورت تدریجی آغاز میشد.
- مسافران گزارش دادند که در ثانیههای اول فروش، تمامی مسیرهای پرتردد در وضعیت ناموجود قرار گرفتند
- برخی کاربران با صفحه سفید و پیغام «راهآهن هماکنون قادر به پاسخگویی نیست» مواجه شدند
- این مشکل اعتماد عمومی به شفافیت فرآیند فروش را زیر سؤال برده است
- کارشناسان معتقدند این اختلال نشاندهنده ضعف زیرساختی سرورهای راهآهن است
- احتمال وجود سوداگری در بازار فروش بلیت مطرح شده است
"چگونه ممکن است بلیتها در همان لحظه نخست به پایان برسد؟ چنین تجربهای در دفعات گذشته نیز تکرار شده است."
"به نظر میرسد سامانه فروش بلیت راهآهن ظرفیت پاسخگویی به حجم بالای تقاضا را ندارد."
کارشناسان فناوری اطلاعات تأکید دارند که راهآهن باید زیرساختهای نرمافزاری خود را بهروزرسانی کند و سیستم توزیع بار را بهبود بخشد تا از تکرار چنین مشکلاتی جلوگیری شود.
