حسینی: آموزش علوم پزشکی باید بر پایه کیفیت، عدالت و کارآمدی باشد
معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دانشگاه علوم پزشکی تبریز تأکید کرد که آموزش علوم پزشکی باید بر کیفیت، عدالت و کارآمدی استوار باشد و امتحانات صرفاً علمی برگزار شود. همچنین بر تشکیل منظم کمیتههای پیشگیری از آسیبهای روانی و بازنگری در رشتههای علوم پزشکی تأکید شد.

آموزش علوم پزشکی بر پایه کیفیت، عدالت و کارآمدی
سید جلیل حسینی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تأکید کرد که حفظ و ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی محور اصلی برنامههای این معاونت است. وی اعلام کرد که امتحانات باید صرفاً بر پایه سوالات علمی برگزار شود و هیچ نمرهای بدون پشتوانه علمی داده نخواهد شد. عدالت آموزشی و تسهیلگری در فرآیندهای اجرایی دو رویکرد اساسی حوزه آموزش وزارت بهداشت است.
- تشکیل منظم شورای دانشگاهها با محوریت مباحث آموزشی
- برگزاری جلسات گفتوگو با اساتید، دستیاران و دانشجویان در هر ترم
- فعالسازی کمیتههای ماهیانه پیشگیری از آسیب به خود
- بازنگری اساسی در رشتههای علوم پزشکی و ایجاد رشتههای جدید
“چهار یا هشت سال آینده، وزیر بهداشت و رؤسای دانشگاهها از میان دانشجویان امروز خواهند بود. بنابراین باید از ظرفیت آنان اکنون بهره برد.”
“هوش مصنوعی یکی از محورهای کلیدی طرح تحول در آموزش علوم پزشکی است و میتواند در توسعه فناوریهای آموزشی نقش مهمی ایفا کند.”
حسینی از کمبود منابع به عنوان اصلیترین چالش آموزش پزشکی نام برد و گفت دانشگاهها با ۸۰ همت بدهی روبرو هستند. همچنین اعلام کرد که در میان ۲۳ هزار ورودی جدید سال جاری، حدود ۵۰ درصد نیازمند مداخله و حمایت روانی شناسایی شدهاند. وی بر لزوم ایجاد فضای تحصیلی حمایتی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تأکید کرد.




