فرهاد توحیدی: ماموریت خانه سینما تسهیلسازوکار ساخت و نمایش
فرهاد توحیدی مشاور فرهنگی خانه سینما برنامههای کوتاه مدت فرهنگی این نهاد صنفی را تشریح کرد و بر ضرورت بازتعریف سازوکارهای تولید فیلم با توجه به تحولات فناورانه و اجتماعی تأکید نمود.

ماموریت فرهنگی خانه سینما در توسعه سینمای ایران
فرهاد توحیدی مشاور فرهنگی خانه سینما در گفتوگویی به تشریح برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت فرهنگی این نهاد صنفی پرداخت. وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی خانه سینما فعالیتهای صنفی است، اما نمیتوان آن را از حوزه فرهنگ جدا کرد، تأکید کرد که در اساسنامه خانه سینما نیز کمک به فعالیتهای فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برای ارتقای دانش معنوی و حرفهای اعضا از جمله اهداف این نهاد ذکر شده است.
برنامههای کوتاهمدت خانه سینما
- برگزاری نهمین دوره جایزه کتاب سال سینمایی پس از چند سال وقفه
- برگزاری همایش هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی
- بررسی چالشهای فیلمنامهنویسی
- تأسیس کتابفروشی تخصصی سینما
برنامههای بلندمدت
- بازنگری در سازوکارهای تولید فیلم با توجه به تحولات فناورانه
- توسعه مطالعات بینرشدهای در سینما
- حفظ جایگاه سینمای ایران در عرصه بینالمللی
توحیدی بیان کرد: «سینما صنعت ارزآوری است و میتواند چهره کشور را به دنیا معرفی کند. در دنیایی که همه با تصویر صحبت میکنند، نمیتوانیم جای سینمای ایران را خالی بگذاریم.»
وی در ادامه افزود: «ماموریت خانه سینما این است که سازوکار ساخت و نمایش فیلم را با توجه به تحولات فناورانه و اجتماعی بازتعریف و تسهیل کند.»




