لزوم مناسبسازی مدارس برای دانشآموزان؛ زیرساختهای لازم مهیا شود
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: به دستور وزیر، تمامی مدارس جدید باید بهگونهای ساخته شوند که امکان تحصیل همه دانشآموزان، بهویژه معلولان در آنها فراهم باشد.

لزوم مناسبسازی مدارس برای دانشآموزان دارای نیازهای ویژه
مژگان فرهبد، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد که طبق دستور وزیر، تمامی مدارس جدید باید به گونهای طراحی و ساخته شوند که امکان تحصیل همه دانشآموزان، به ویژه دانشآموزان دارای معلولیت در آنها فراهم باشد. وی عدالت آموزشی را نماد اصلی مأموریت این سازمان دانست و افزود که فضای آموزشی باید به گونهای باشد که دانشآموزان دارای معلولیت بتوانند از نزدیکترین مدرسه به محل زندگی خود استفاده کنند.
- تحقق عدالت آموزشی از طریق توزیع امکانات بر اساس نیازهای دانشآموزان
- جلوگیری از ترک تحصیل یا جابهجاییهای پرهزینه برای دانشآموزان دارای معلولیت
- ضرورت توجه به تربیت بدنی ویژه برای ارتقای سلامت و یادگیری
- نیاز به ایجاد مراکز درمانی تخصصی برای دانشآموزان استثنایی
- پیگیری سیاست آموزش فراگیر در مدارس عادی
"عدالت آموزشی زمانی محقق میشود که امکانات و تجهیزات بر اساس نیاز دانشآموزان توزیع شود" "تربیت بدنی علاوه بر ارتقای سلامت جسمی، نقش مهمی در افزایش تمرکز و توانمندی دارد"
این اقدامات برای تضمین دسترسی برابر به آموزش و ایجاد محیطی inclusive برای تمامی دانشآموزان ضروری است.



