فرماندار دیّر: فعالیتهای فرهنگی مدارس باید مبتنی بر قرآن و عترت باشد
فرماندار شهرستان دیّر در استان بوشهر با استناد به حدیث ثقلین بر محوریت قرآن و عترت در برنامههای فرهنگی و تربیتی مدارس تأکید کرد و نقش این دو را در پیشگیری از گمراهی و تربیت نسل موفق برشمرد.
تأکید فرماندار دیّر بر محوریت قرآن و عترت در مدارس
سید علیرضا سجادی، فرماندار شهرستان دیّر در استان بوشهر، در حین بازدید از مسابقات قرآن، عترت و نماز مقطع ابتدایی، بر لزوم طراحی برنامههای آموزشی مبتنی بر قرآن و عترت تأکید نمود. وی با اشاره به حدیث شریف ثقلین، یادآور شد که پیامبر اکرم (ص) این دو را امانتهای گرانبها معرفی کردهاند که تمسک به آنها ضامن هدایت است. سجادی اظهار داشت: «برنامههای آموزشی در مقاطع ابتدایی و متوسطه باید بهگونهای طراحی شود که دانشآموزان در کنار آموزش علمی، با مفاهیم قرآنی، تلاوت، حفظ و عمل به قرآن و سیره اهلبیت (ع) انس بگیرند.»
- تعلیم و تزکیه بهعنوان دو رکن اصلی تربیت مورد تأکید قرار گرفت؛ تعلیم به انتقال علم و تزکیه به پرورش اخلاقی اشاره دارد.
- عمل به قرآن بهعنوان نسخه شفابخش زندگی فردی و اجتماعی ضروری دانسته شد.
- خواندن حتی مقدار کمی از قرآن در آغاز روز میتواند برکات فراوانی در زندگی و تحصیل دانشآموزان داشته باشد.
- برنامههای فرهنگی مدارس باید بهگونهای باشد که دانشآموز تنها به موفقیت تحصیلی محدود نباشد.
«پیامبر اکرم (ص) قرآن و عترت را بهعنوان دو امانت گرانبها معرفی کردند و تصریح فرمودند هرکس به این دو تمسک جوید، هرگز گمراه نخواهد شد.» «قرآن تنها برای خواندن نیست، بلکه باید در زندگی فردی و اجتماعی به آن عمل شود؛ همانگونه که انسان برای درمان به پزشک مراجعه و به نسخه عمل میکند، قرآن نیز نسخه شفابخش زندگی انسان است.»
در نتیجه، رویکرد فرهنگی مبتنی بر قرآن و عترت نهتنها در حوزه تعلیم بلکه در تزکیه و تربیت تمامبعدی دانشآموزان نقش کلیدی ایفا میکند.




