سیم شل عامل سقوط پل بالتیمور؛ هزینه بازسازی ۵.۲ میلیارد دلاری
گزارش نهایی هیئت ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا نشان میدهد یک سیم سیگنال شل باعث قطعی برق و برخورد کشتی دالی با پل فرانسیس اسکات کی شده است. این حادثه شش کشته بر جای گذاشت و بازسازی پل تا ۲۰۳۰ طول خواهد کشید.

سقوط پل بالتیمور: از سیم شل تا شکاف ارتباطی
هیئت ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا (NTSB) در گزارش نهایی خود اعلام کرد که یک سیم سیگنال شل باعث قطعی کامل برق کشتی کانتینربر دالی و برخورد آن با پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور شده است. این حادثه در ۲۶ مارس ۲۰۲۴ رخ داد و منجر به سقوط کامل پل به رودخانه پاتاپسکو و جان باختن شش کارگر شد.
- علل فنی: سیم اشتباه نصب شده به بلوک ترمینال باعث قطع برق و از دست رفتن سیستم پیشران و هدایت کشتی شد
- کاستیهای ایمنی: مقامات حمل و نقل مریلند ارزیابی آسیبپذیری پل در برابر برخورد کشتیها را انجام نداده بودند
- خطاهای عملیاتی: خدمه کشتی از پمپ شستشو به جای پمپ سرویس استفاده میکردند و سیستمهای الکتریکی در حالت دستی بودند
- شکاف ارتباطی: هشدارهای به موقع به کارگران راهسازی داده نشد و امکان تخلیه وجود نداشت
هیئت ایمنی حمل و نقل: "اگر توصیههای ایمنی سالهای قبل اجرا میشد، این تراژدی قابل پیشگیری بود" مهندس ارشد مریلند: "تورم و عوامل بازار هزینه بازسازی را از ۱.۹ به ۵.۲ میلیارد دلار افزایش داده است"
این فاجعه زیرساختی که یکی از مرگبارترین حوادث تاریخ مریلند محسوب میشود، نشاندهنده زنجیرهای از شکستهای فنی و مدیریتی است که تأثیرات اقتصادی آن تا سالها ادامه خواهد داشت.




