اپل برای اولین بار در ۱۴ سال سامسونگ را شکست داد و به فروشنده برتر گوشی هوشمند جهان تبدیل شد
بر اساس گزارش جدید، انتظار میرود shipments گوشیهای هوشمند اپل در سال ۲۰۲۵ برای اولین بار در بیش از یک دهه از سامسونگ پیشی بگیرد و این شرکت به فروشنده پیشرو در جهان تبدیل شود.

اپل پس از ۱۴ سال به صدر جدول فروشندگان گوشی هوشمند جهان بازگشت
بر اساس تحلیلهای Counterpoint Research، shipments جهانی گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۵ با رشد ۳.۳ درصدی نسبت به سال قبل روبرو خواهد شد که بخش عمدهای از این رشد توسط اپل هدایت میشود. پیشبینی میشود shipments آیفونها در سال ۲۰۲۵ با افزایش ۱۰ درصدی سالانه روبرو شود که بخشی از آن به دلیل تقاضای رو به رشد برای سری iPhone 17 در مناطق کلیدی است. انتظار میرود سهم اپل در سال ۲۰۲۵ به ۱۹.۴ درصد برسد که این شرکت را برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به عنوان پیشرو در تولید گوشی هوشمند جهان تبدیل میکند.
- سامسونگ با پیشبینی رشد ۴.۶ درصدی shipments و رسیدن به سهم جهانی ۱۸.۷ درصدی، برای اولین بار در بیش از یک دهه از جایگاه اول خارج میشود
- تحلیلگر ارشد یانگ وانگ اعلام کرد: “علاوه بر استقبال بسیار مثبت بازار از سری iPhone 17، عامل کلیدی behind ارتقای چشمانداز shipments به نقطه عطف چرخه جایگزینی مربوط میشود.”
- وی افزود: “مصرفکنندگانی که در دوران رونق COVID-19 گوشی هوشمند خریداری کردهاند اکنون وارد فاز ارتقاء میشوند. علاوه بر این، ۳۵۸ میلیون آیفون دست دوم بین سالهای ۲۰۲۳ و Q2 2025 فروخته شده است. این کاربران نیز احتمالاً در سالهای آینده به آیفون جدید ارتقاء خواهند یافت.”
“پایگاه تقاضای مصرفکننده انتظار میرود به اپل کمک کند تا leadership تازه بازگشته خود را در بین تولیدکنندگان گوشی هوشمند تا سال ۲۰۲۹ حفظ کند.”
سامسونگ با حرکت استراتژیک به سری A انتظار میرود momentum خود در بازارهای در حال ظهور را از طریق مشخصات قویتر و قیمتگذاری رقابتی تقویت کند، در حالی که در بازارهای mature حرکت این شرکت به سمت پیشنهادات premium به دفاع از سهم بازار کمک خواهد کرد. تولیدکنندگان چینی گوشی هوشمند نیز انتظار میرند بیشتر به بازارهای خارج از کشور برای سوخت رشد متکی شوند و همزمان با حرکت به سمت بخشهای با قیمت بالاتر با ویژگیهای premium سودآوری خود را افزایش دهند.
این تغییر تاریخی در leadership بازار گوشی هوشمند نشاندهنده تحولات مهم در استراتژیهای تولیدکنندگان اصلی و تغییر الگوهای تقاضای مصرفکنندگان در سطح جهانی است.


