نیول برندز سازنده شارپی ۹۰۰ شغل را حذف و فروشگاه های یانکی کندل را می بندد
شرکت نیول برندز که با احیای فروش دست و پنجه نرم می کند، اعلام کرد ۹۰۰ شغل (۳.۸ درصد نیروی کار جهانی) را حذف و تا ۹۰ میلیون دلار هزینه restructuring متحمل می شود. همچنین حدود ۲۰ فروشگاه یانکی کندل در آمریکا و کانادا تا ژانویه آینده بسته خواهند شد.

کاهش نیرو و بستن فروشگاهها توسط نیول برندز
شرکت نیول برندز، تولید کننده محصولات معروفی مانند شارپی و یانکی کندل، در ادامه تلاشهای خود برای احیای فروش، برنامههای restructuring گستردهای را اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد ۹۰۰ شغل (معادل ۳.۸ درصد از نیروی کار جهانی خود) را حذف کند و تا ۹۰ میلیون دلار هزینه restructuring متحمل شود. این اقدامات شامل بستن حدود ۲۰ فروشگاه یانکی کندل در ایالات متحده و کانادا نیز میشود که تا ژانویه سال آینده انجام خواهد گرفت.
- کاهش هزینهها: این برنامه restructuring پیشبینی میشود سالانه بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون دلار در هزینهها صرفهجویی به همراه داشته باشد.
- تأثیر بر فروش: شرکت انتظار دارد کاهش فروش در سهماهه چهارم در بالاترین حد محدوده پیشبینی قبلی (۱ تا ۴ درصد) باشد، زیرا فروش در آمریکای لاتین کندتر از预期 بهبود مییابد.
- چالشهای صنعت: شرکتهای کالای مصرفی مانند نیول با هزینههای مرتبط با تعرفهها و تقاضای ضعیف مصرف کننده به دلیل تورم و عدم اطمینانهای اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند.
نیول در دو سال گذشته در میانه یک تحول بوده و برای احیای فروش تلاش میکند. سهام این شرکت امسال ۶۳ درصد کاهش یافته است.
سهام شرکت در پی این اعلام بیش از ۳ درصد رشد کرد.
این تصمیمات نشاندهنده تلاش شرکت برای تطبیق با شرایط چالشبرانگیز بازار و بازگشت به مسیر سودآوری است.



