معلمان نیویورک کشف کردند دانشآموزان پس از ممنوعیت تلفن همراه نمیتوانند ساعت آنالوگ بخوانند
پس از اجرای ممنوعیت تلفنهمراه در مدارس نیویورک، معلمان دریافتند که بسیاری از نوجوانان قادر به خواندن ساعتهای آنالوگ نیستند زیرا این مهارت را به دلیل استفاده دائمی از گوشیهای هوشمند فراموش کردهاند.

معلمان نیویورک شاهد فقدان مهارت خواندن ساعت در نوجوانان
پس از اجرای ممنوعیت تلفنهمراه در مدارس ایالت نیویورک در سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۶، معلمان با پدیدهای غیرمنتظره روبرو شدند: بسیاری از دانشآموزان دبیرستانی قادر به خواندن ساعتهای آنالوگ سنتی نبودند. این موضوع زمانی آشکار شد که دانشآموزان به طور مکرر از معلمان میپرسیدند “خانم، ساعت چند است؟” زیرا کلاسهای درس معمولاً فقط دارای ساعتهای دیواری قدیمی هستند.
- دانشآموزان این مهارت را در سالهای اولیه دبستان یاد گرفته اما به دلیل عدم استفاده فراموش کردهاند
- ممنوعیت تلفن همراه با وجود این چالش، فواید مثبتی مانند افزایش تمرکز در کلاس داشته است
- مسئولان آموزشی تأکید کردند که مهارتهای سنتی خواندن زمان نباید نادیده گرفته شوند
“آنها این مهارت را فراموش کردهاند چون هرگز از آن استفاده نکردهاند، چون همیشه گوشی خود را درمیآوردند” - چین فرانسیس، دانشآموز ۱۴ ساله “این یک مهارت اصلی است که آنها اصلاً به آن عادت ندارند” - تیانا میلن، معاون دبیرستان کاردوزو
این وضعیت نشاندهنده تأثیر عمیق فناوری بر از دست دادن مهارتهای پایه در نسل جوان است، در حالی که مسئولان آموزشی بر حفظ توازن بین مهارتهای دیجیتال و سنتی تأکید میکنند.




