ایدههای رد شده کالاف دیوتی: از روم باستان تا جنگ ویتنام
ناشر اکتیویژن در طی دههها ایدههای قابلتأمل مانند انتقال کالاف دیوتی به روم باستان و ادغام سبک وحشت با جنگ ویتنام را کنار گذاشت.

ایدههای جذاب و رد شده کالاف دیوتی
سری بازیهای کالاف دیوتی طی سالهای گذشته مسیرهای مختلفی را پیموده اما ایدههای متعددی وجود داشته که هرگز به مرحله اجرا نرسیدهاند. یکی از جالبترین این ایدهها، انتقال جهان کالاف دیوتی به دوران روم باستان بود که با دیدگاه کلی اکتیویژن در تضاد قرار گرفت. همچنین ایدههایی مانند جنگهای آینده در فضا و ادغام سبک وحشت با زمینه جنگ ویتنام از سوی ناشر کنار گذاشته شد.
- انتقال بازی به محیط تاریخی روم باستان
- ادغام عناصر ترس با جنگ ویتنام
- توسعه تم جنگهای فضایی آینده
- تمرکز بر رویکردهای مدرن و معاصر
- حفظ هویت اصلی سری بازی
“این ایدهها اگرچه جذاب بودند اما با استراتژی کلی برند کالاف دیوتی همخوانی نداشتند.”
“اکتیویژن ترجیح داد بر روی محوریت بازیهای مدرن و جنگهای معاصر تمرکز کند.”
انتخاب مسیر اصلی توسط اکتیویژن نشان میدهد که این شرکت ترجیح میدهد بر روی تمهای مدرن و تجربیات آشنا برای بازیکنان تمرکز کند تا نوآوریهای رادیکال در زمینههای تاریخی یا علمی-تخیلی.




