موتور Unreal Engine 5.7 بهبودهای عملکردی در CPU و GPU ارائه میدهد
با وجود تعریف مجدد جلوههای بصری مدرن توسط فناوریهای Lumen و Nanite در Unreal Engine 5، این موتور به دلیل الزامات سیستم سنگین و مشکلات عملکردی شناخته شده، بسیاری از توسعهدهندگان را با چالش مواجه کرده است. نسخه 5.7 با تمرکز بر بهبودهای عملکردی در پردازنده و کارت گرافیک، گام مهمی در رفع این مشکلات برداشته است.

بهبودهای عملکردی Unreal Engine 5.7
نسخه Unreal Engine 5.7 با تمرکز بر بهینهسازی عملکرد، به ویژه در بخشهای CPU و GPU، وارد بازار شده است. این موتور بازیسازی که با فناوریهای پیشرفتهای مانند Lumen و Nanite شناخته میشود، در گذشته به دلیل نیازمندیهای سختافزاری بالا و برخی مشکلات عملکردی مورد انتقاد قرار گرفته بود. اپیک گیمز در این بهروزرسانی، تلاش کرده تا تجربه توسعه و اجرا را برای سازندگان بازی بهبود بخشد.
- بهینهسازی CPU: کاهش بار پردازشی و بهبود مدیریت منابع
- ارتقاء عملکرد GPU: رندرینگ کارآمدتر و استفاده بهینه از قابلیتهای سختافزاری
- پشتیبانی از فناوریهای مدرن: سازگاری بهتر با قابلیتهای جدید کارتهای گرافیک
- بهبود ابزارهای توسعه: تسهیل فرآیند ساخت بازی با ابزارهای بهینهشده
- کارایی در پلتفرمهای مختلف: عملکرد بهتر در کنسولها و سیستمهای PC
“این بهروزرسانی نشاندهنده تمرکز اپیک گیمز بر رفع چالشهای عملکردی است که توسعهدهندگان با آنها روبرو بودند.”
“بهبودهای صورت گرفته میتواند دسترسی به قابلیتهای پیشرفته موتور را برای طیف وسیعتری از سازندگان بازی فراهم کند.”
با این بهینهسازیها، Unreal Engine 5.7 نه تنها برای استودیوهای بزرگ، بلکه برای توسعهدهندگان مستقل نیز جذابتر شده و امکان ساخت بازیهای با کیفیت با کارایی بهتر را فراهم میآورد.


