افزایش ۴۶ درصدی مزاحمتهای تلفنی اورژانس در چهارمحال و بختیاری
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۴۶ درصدی مزاحمتهای تلفنی با سامانه اورژانس ۱۱۵ طی دو هفته گذشته خبر داد که بیش از ۳۹۶۰ مورد مزاحمت ثبت شده است.

افزایش نگرانکننده مزاحمتهای تلفنی اورژانس
بر اساس گزارشهای رسمی، مزاحمتهای تلفنی با سامانه اورژانس ۱۱۵ در استان چهارمحال و بختیاری طی دو هفته گذشته افزایش ۴۶ درصدی داشته است. نرگس عسگری، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی این استان، در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد که بیش از ۳۹۶۰ مورد مزاحمت در این دوره ثبت شده که منابع اورژانس را به شدت تحت فشار قرار داده است.
- افزایش قابل توجه تماسهای غیرضروری با شماره ۱۱۵
- ثبت بیش از ۳۹۶۰ مورد مزاحمت تلفنی در دو هفته
- ایجاد اختلال در خدمات رسانی به موارد واقعی اورژانسی
- هدر رفتن زمان و منابع محدود اورژانس
- لزوم فرهنگسازی برای استفاده صحیح از خطوط اورژانس
عسگری تأکید کرد: "این مزاحمتها خدمات اورژانس را برای موارد واقعی با اختلال مواجه میکند."
وی افزود: "متأسفانه برخی افراد به صورت مکرر با اورژانس تماس میگیرند بدون اینکه نیاز واقعی داشته باشند."
این افزایش ناگهانی مزاحمتها نشاندهنده نیاز فوری به آموزش عمومی و فرهنگسازی در زمینه استفاده صحیح از خدمات اورژانس است.
