اولین ترانزیت چین-اروپا از طریق مسیر دریایی شمالی تکمیل شد
این سفر تاریخی گامی دیگر به سوی بهرهبرداری از پتانسیل مسیر دریایی شمالی و تبدیل آن به کریدور لجستیکی پایدار بین اروپا و آسیا است. مسیر قطب شمال زمان تحویل کالا را نسبت به مسیرهای جنوبی سنتی به نصف کاهش داد.

اولین ترانزیت چین-اروپا از مسیر دریایی شمالی
کشتی کانتینری اول از چین به اروپا سفر خود را در امتداد مسیر دریایی شمالی (NSR) تکمیل کرده است. این کشتی که در ۲۳ سپتامبر از بندر نینگبو حرکت کرد، در بندر فلیکساستو انگلیس پهلو گرفت. مسیر قطب شمال زمان تحویل کالا را نسبت به مسیرهای جنوبی سنتی به نصف کاهش داد و عبور از قطبشمال روسیه تنها ۲۰ روز طول کشید.
- کاهش ۵۰ درصدی زمان حملونقل نسبت به مسیرهای سنتی
- کاهش هزینههای حملونقل و انتشار گازهای گلخانهای
- حمل ۳۷.۹ میلیون تن بار در سال ۲۰۲۴ (رکورد جدید)
- طول مسیر حدود ۵۶۰۰ کیلومتر (کوتاهترین مسیر)
- همکاری روساتم با شرکای چینی برای توسعه مسیر
"این سفر تاریخی گامی دیگر به سوی بهرهبرداری از پتانسیل NSR است" - روساتم
"مسیر دریایی شمالی مکمل مسیرهای موجود خواهد بود و به رشد تجارت جهانی کمک میکند"
مسیر دریایی شمالی به عنوان کوتاهترین مسیر دریایی بین اوراسیای غربی و منطقه آسیا-اقیانوسیه شناخته میشود و توسعه آن میتواند تحول بزرگی در لجستیک جهانی ایجاد کند.
