افزایش ۱۶ درصدی شکایات از خدمات مالی در روسیه در ژانویه تا سپتامبر
بانک مرکزی روسیه گزارش داد که تعداد شکایات مصرفکنندگان از خدمات مالی در ۹ ماهه اول سال ۱۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۲۸۰ هزار مورد رسیده است. شکایات از بانکها ۲۱ درصد رشد داشته و بیشتر مربوط به اقدامات ضد کلاهبرداری است.

افزایش شکایات مالی در روسیه
بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، تعداد شکایات مصرفکنندگان از خدمات مالی در دوره ژانویه تا سپتامبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۲۸۰ هزار مورد رسیده است. این در حالی است که در سهماهه اول، رشد شکایات ۲۳.۱ درصد بود که در سهماهه سوم به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد.
جزئیات بخشهای مختلف
- شکایات بانکی: ۲۱ درصد افزایش داشته و عمدتاً مربوط به اقدامات بانکها برای مبارزه با کلاهبرداری و طرحهای "دراپر" شامل رد تراکنشها و مسدودی حسابها است
- وامدهی خودرو: شکایات ۲۵ درصد کاهش یافته که ناشی از کاهش روشهای ناعادلانه در این بخش است
- سازمانهای خرد مالی: ۱۰ درصد افزایش شکایت
- بازار اوراق بهادار: ۲۰.۷ درصد کاهش شکایت
- صندوقهای بازنشستگی غیردولتی: شکایات مربوط به انتقال بین صندوقها بیش از دو برابر کاهش یافته
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: "مهمترین دلیل شکایات همچنان مربوط به اقدامات بانکها برای مقابله با کلاهبرداری است"
این آمار نشاندهنده چالشهای مستمر در بخش مالی روسیه بوده و نیاز به نظارت بیشتر بر عملکرد ارائهدهندگان خدمات مالی را نشان میدهد.



