ارجاعات چتجیپیتی به اپهای خردهفروشی ۲۸ درصد افزایش یافته است
بر اساس گزارش جدید، ارجاعات چتجیپیتی به اپهای موبایل خردهفروشی در تعطیلات بلک فرایدی ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و آمازون و والمارت بیشترین سود را بردهاند.

تأثیر چتجیپیتی بر تجارت الکترونیک
تحلیل جدید شرکت Apptopia نشان میدهد که ارجاعات چتجیپیتی به اپلیکیشنهای خردهفروشی در طول تعطیلات خرید بلک فرایدی ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، این رشد بیشتر به نفع غولهای تجارت الکترونیک مانند آمازون و والمارت بوده است. سهم آمازون از این ارجاعات از ۴۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۴ به ۵۴ درصد و سهم والمارت از ۲.۷ درصد به ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.
- درصد کلی ارجاعات چتجیپیتی به اپهای تجارت الکترونیک هنوز بسیار کم است (۰.۸۲ درصد)
- ترافیک هوش مصنوعی به سایتهای خردهفروشی آمریکا در بلک فرایدی ۸۰۵ درصد افزایش یافت
- خریدارانی که از طریق چتباتها به سایتها هدایت میشوند ۳۸ درصد احتمال خرید بیشتری دارند
- ادوبی گزارش میدهد ترافیک هوش مصنوعی در سایبر ماندی ۶۷۰ درصد رشد داشته است
- در فصل خرید تعطیلات (۱ نوامبر تا ۱ دسامبر) ترافیک هوش مصنوعی ۷۶۰ درصد افزایش یافته
"استفاده از چتجیپیتی ممکن است به اندازهای که به غولهای تجارت الکترونیک کمک میکند، به خردهفروشان کوچک تر سود نرساند."
"خریدارانی که از یک چتبات هوش مصنوعی به سایت خردهفروشی هدایت میشوند ۳۸ درصد بیشتر احتمال خرید دارند."
این دادهها نشان میدهد که اگرچه تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت الکترونیک در حال رشد است، اما سهم آن در بازار ارجاعات کلی هنوز ناچیز است و غولهای صنعت بیشترین بهره را از این تحول میبرند.




