تغییر سیاست ۲۰۳۵ اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی و نگرانی استارتاپها
اتحادیه اروپا برنامه جاهطلبانه خود برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ را تعدیل کرده است. این تغییر که اجازه میدهد ۱۰ درصد از فروش جدید خودروها هیبریدی باشد، باعث نگرانی استارتاپهای فعال در حوزه خودروهای برقی شده است.

تغییر سیاست اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی
اتحادیه اروپا برنامه اصلی خود برای ممنوعیت کامل فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ را تعدیل کرده و اکنون اجازه میدهد تا ۱۰ درصد از فروش جدید خودروها از نوع هیبریدی یا سایر خودروها باشد، مشروط بر اینکه تولیدکنندگان آفست کربن خریداری کنند. این بخشی از بستهای broader موسوم به “Automotive Package” است که هدف آن کمک به صنعت خودروسازی اروپا برای رقابتپذیری و پاکسازی همزمان است.
- این تغییر احتمالا خودروسازان سنتی اروپایی را راضی میکند که برای گذار از خودروهای هیبریدی تقاضای زمان بیشتر داشتند.
- استارتاپهای فعال در زمینه خودروهای برقی و سرمایهگذاران آنها نگران تضعیف سیگنالهای سیاستی بلندپروازانه هستند.
- “کریگ داگلاس” از “World Fund” هشدار میدهد که بدون سیاستهای قاطع، اروپا رهبری صنعت مهم جهانی را از دست خواهد داد.
- “ایسام تیدجانی”، مدیرعامل استارتاپ “Cariqa”، بیان کرد که «این نوع انعطافپذیری در تاریخ هرگز نتیجهبخش نبوده است.»
- در مقابل، اتحادیه اروپا ابتکار “Battery Booster” به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو برای تقویت زنجیره تأمین باتیر داخلی معرفی کرده است.
“چین در حال حاضر بر تولید خودروهای برقی تسلط دارد. اگر اروپا با سیگنالهای سیاستی واضح و جاهطلبانه رقابت نکند، رهبری another industry مهم جهانی را از دست خواهد داد.” “تاریخ نشان میدهد که این نوع انعطافپذیری هرگز خوب جواب نداده است. این امر مقیاس را به تأخیر میاندازد، منحنیهای یادگیری را تضعیف میکند و در نهایت به قیمت از دست دادن رهبری صنعتی تمام میشود.”
این تصمیمگیریها تنشهای ongoing در سیاست آب و هوایی را برجسته میکند و نشان میدهد که چگونه اروپا سعی دارد میان واقعیتهای اقتصادی صنایع موجود و فوریت گذار به فناوریهای پاکتر تعادل برقرار کند.



