بازطراحی شویندههای لباسشویی به دلیل محبوبیت ماتچا در نسل Z
چای سبز ژاپنی به عنوان لکه سال معرفی شده است. تحقیقات یونیلیور نشان میدهد نوشیدنیهای جدید مانند آپرول اسپریتز و چای حبابی نیز لکههای مقاوم ایجاد میکنند.

تغییر فرمول شویندهها برای مقابله با لکههای جدید
شرکت یونیلیور با انجام تحقیقات گسترده، ماتچا (چای سبز ژاپنی) را به عنوان لکه سال معرفی کرده است. این تحقیق که بر اساس نظرسنجی از ۲۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا انجام شد، نشان میدهد لکههای ناشی از نوشیدنیهای مدرن مانند آپرول اسپریتز و چای حبابی به چالش جدی برای شویندههای传统 تبدیل شدهاند.
- ۷۰٪ از نسل Z هر هفته لباسهای خود را لک میکنند
- ۳۹٪ لکههای ماتچا را تجربه کردهاند
- ۹۱٪ لباسهای لکدار را دور میریزند
دونا مکناب، مدیر تحقیق و توسعه یونیلیور: "لکههایی مانند ماتچا و آپرول بسیار رنگی هستند و رنگدانههای آنها به الیاف نفوذ میکنند"
"نسل جوان با روشهای رفع لکه آشنایی کمتری دارد"
در پاسخ به این تغییرات، آزمایشگاههای یونیلیور فرمول برندهای پرسیل و سرف را برای مقابله با لکههای جدید بهروزرسانی کردهاند. این شرکت قصد دارد شاخص لکهها را سالانه بهروزرسانی کند تا محصولات شوینده را با سبک زندگی مدرن هماهنگ سازد.




