بازگشت سیدیها به لیست خرید کریسمس با استقبال نسل جدید از رنسانس قدیمی
تقاضا برای پخشکنندههای سیدی ۷۴ درصد افزایش یافته و هنرمندانی مانند تیلور سویفت و پینک فلوید نسخههای ویژه منتشر کردهاند. نسل Z بیشترین خریداران سیدی هستند و خرید آلبومهای فیزیکی به عنوان راهی برای حمایت از هنرمندان محبوبیت یافته است.
بازگشت سیدیها در میان نسل جوان
صنعت موسیقی شاهد رنسانسی قدیمی است که در آن سیدیها پس از سالها به لیست خریدهای کریسمس بازگشتهاند. بر اساس گزارشها، تقاضا برای پخشکنندههای سیدی در یک سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است. این بازگشت تحت تأثیر نوستالژی دهه ۹۰ و انتشار نسخههای “دلکس” از هنرمندان بزرگی مانند تیلور سویفت و پینک فلوید قرار گرفته است.
- فروش سیدیها در بین نسل Z بیشتر از سایر نسلها است
- نزدیک به نیمی از نسل آلفا به موسیقی فیزیکی گوش میدهند
- سیدیها راهی موثر برای حمایت مالی از هنرمندان محسوب میشوند
- قیمت سیدیها (حدود ۱۲ پوند) بسیار ارزانتر از نسخههای وینیل است
- فروش سیدیهای دستدوم نیز روند صعودی دارد
"ما شاهد نوعی رنسانس قدیمی هستیم" - هدر اندروز، خریدار محصولات الکترونیکی "نسل Z در ۱۲ ماه گذشته بیشتر از سایر نسلها سیدی خریده است" - نیل گیبونز
اگرچه سهم عمده فروش موسیقی همچنان از طریق استریمینگ است، اما علاقه به نسخههای فیزیکی با artwork و جزئیات کامل در حال رشد است. این روند نشان میدهد که جمعیت جوان به دنبال تجربه ملموستری از موسیقی هستند.




