ضدافسردگیها مد روز شدهاند؛ شمشیر دولبه
کمرنگ شدن تابوی مصرف ضدافسردگیها خوب است، اما وقتی اینفلوئنسرهای تیکتاک آنها را تبلیغ میکنند، این امر به memeسازی اختلالات جدی روانی منجر میشود.

ضدافسردگیها در رسانههای اجتماعی
استفاده از ضدافسردگیها از یک موضوع تابو به یک ترند سلامتی تبدیل شده است. اینفلوئنسرها در تیکتاک با هشتگهایی مانند #lexaprotok و #zoloftgang این داروها را تبلیغ میکنند. اگرچه کاهش انگ روانی مثبت است، اما تبلیغ غیرمسئولانه این داروها جوانان را در معرض خطر قرار میدهد.
- محتوای مرتبط با ضدافسردگیها بیش از ۱.۳ میلیارد بازدید در تیکتاک داشته است
- اینفلوئنسرها ممکن است عوارض جانبی داروها را نادیده بگیرند
- شرکتهای دارویی میلیاردها دلار برای تبلیغات مستقیم هزینه میکنند
- نرخ مصرف ضدافسردگیها در جوانان ۶۶٪ افزایش یافته است
- سیستم سلامت آمریکا بیش از حد سودمحور است
“استفاده از ضدافسردگیها تجربهای نیست که جوانان آسیبپذیر باید به آن وادار شوند.”
“اینفلوئنسرهای بیمار ممکن است ارتباط خود با شرکتهای دارویی را افشا نکنند.”
تبلیغ ضدافسردگیها مانند یک آگهی تجاری، مسئولیتپذیری لازم در قبال سلامت روان جوانان را ندارد.
