روند رشد با اکراه لباسهای فرمدهنده برای مردان: ‘احساس میکنم سلفونکشی شدهام’
سالهاست پیشبینی میشود بازار لباسهای ‘حمایتی’ مردانه رشد کند، اما این اتفاق به طور کامل رخ نداده است. اکنون مارکس اند اسپنسر دوباره تلاش میکند. این گزارش تجربه شخصی استفاده از این لباسها و تحلیل بازار را بررسی میکند.

رشد با اکراه لباسهای فرمدهنده برای مردان
لباسهای فرمدهنده مردانه سالهاست که به عنوان “بازار بالقوه بزرگ” معرفی میشوند، اما هنوز به رشد پیشبینی شده نرسیدهاند. برندهای بزرگ مانند اسپنکس و اسکیمز虽有 محصولات مردانه معرفی کردهاند، اما حضور کامل در این بازار ندارند.
- این لباسها اغلب تحت عنوان “لباس فشردهسازی” برای فعالیت ورزشی فروخته میشوند
- برندهای کوچکتر مانند The London Corset Company رشد ۳۰٪ی در فروش محصولات مردانه گزارش میدهند
- بازار جهانی لباسهای فرمدهنده تا سال ۲۰۳۰ به ۴.۳ میلیارد دلار پیشبینی میشود
- تفاوت اصلی در میزان الاستان بکار رفته است: لباس مردانه ۱۶٪، زنانه تا ۳۹٪
- تاریخچه استفاده از وسایل فرمدهنده بدن به قرن ۱۸ام و استفاده از فولاد برای راستایستادن برمیگردد
دکتر الون ویتی، نویسنده: “افراد قرنهاست از وسایل اصلاحی استفاده میکنند. اما قرن ۱۸ اولین باری بود که هدف فقط اصلاح نبود، بلکه منطبق کردن بدن با فرم اجتماعی مطلوب بود.”
شین راجرز، The London Corset Company: “نمیتوانم مرد ۲۰۰ کیلویی را ۱۰۰ کیلویی نشان دهم، اما برای مراسمی مانند عروسی که میخواهید کتتان خوب بنظر برسد، این لباسها موثر هستند.”
علیرغم رشد تدریجی، یک مانع اصلی فرهنگی وجود دارد: مردان تمایل ندارند استفاده از این محصولات را اعلام کنند. همانطور که ویتی اشاره میکند، “اگر هدف پنهان کردن شکم برآمده است، نمیخواهید به مردم بگویید که این کار را میکنید.” این انکار اجتماعی ممکن است دلیل اصلی تاخیر در رشد explosive این بازار باشد.




