زنان پشت لنز: 'بردگانی را تصور کردم که زندگیشان با نیل معامله شد'
پروژه ایندیگوگو استیسی گیلیان ابه از اوگاندا به بررسی ارتباط رنگ نیل با تجارت برده و از دست دادن هویت بردگان میپردازد. این مجموعه عکس در یک انبار متروکه در کامپالا ثبت شده است.

پروژه ایندیگوگو: هنر و تاریخ تلخ
پروژه ایندیگوگو اثر استیسی گیلیان ابه، هنرمند چندرشتهای از اوگاندا، به بررسی ارتباط تاریخی رنگ نیل با تجارت برده میپردازد. این مجموعه هنری که در یک انبار متروکه در قلب شهر کامپالا عکاسی شده، همزمان بیانگر سفر شخصی هنرمند پس از پایان یک رابطه ده ساله و کشف مکانی است که انزوا و آرامش او را منعکس میکند. ابه در این پروژه از بدن خود به عنوان سوژه استفاده کرده تا مفاهیم هویت سیاهپوستی، قدرت زنانه و انتقال سنتها را کاوش کند.
- ایده اولیه از تحقیقات در مورد تاریخچه منطقه سالم در ایندیانا و نقش آن به عنوان ایستگاه راهآهن زیرزمینی برای بردگان شکل گرفت.
- رنگ نیل به عنوان نمادی از کالایی که میتوانست یک بدن سیاه را "بخرد" استفاده شده است.
- تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی در شب به کار رفته است زیرا کنترل نور واردشونده به انبار ممکن نبود.
- این پروژه برای هنرمند یک فرآیند درمانی بود و به او کمک کرد بر دورانی سخت از زندگیاش غلبه کند.
- ابه میگوید: "من این بردگان را تصور کردم که زندگیشان با نیل معامله شد."
"این مکان منزوی در وسط شهر با حالت ذهنی من در آن زمان سخن میگفت." "این پروژه بسیار شخصی بود؛ راهی برای من تا احساساتم در آن زمان و مسیرم به عنوان یک زن سیاهپوست را مستند کنم."
این اثر هنری نه تنها نگاهی عمیق به یک فصل تاریک از تاریخ دارد، بلکه قدرت هنر را در بیان تجربیات شخصی و التیام دردها نشان میدهد.
