متاریود پرایم ۴ در برابر بهترینهای نینتندو نمیدرخشد
متاریود پرایم ۴: بیوند پس از توسعه طولانی و دشوار finally منتشر شده - اما با وجود نقاط قوت، بازی نشاندهنده کهنگی طراحی است. نینتندو با وجود موفقیت در زلدا و ماریو کارت، نتوانسته همان نوآوری را به متاریود بیاورد.

تحلیل متاریود پرایم ۴: بیوند
متاریود پرایم ۴: بیوند پس از توسعه طولانی و دشوار بالاخره منتشر شده است، اما این بازی در مقایسه با استانداردهای بالای نینتندو نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در حالی که نینتندو با بازیهایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey انقلابی در فرانچایزهای خود ایجاد کرد، متاریود پرایم ۴ از نوآوریهای مشابه بیبهره مانده است.
- عناصر جهان باز در این بازی بیشتر به جای لذت، به کار طاقتفرسا تبدیل شدهاند
- همراهان بازی بیش از حد راهنمایی میکنند و حس کشف و حل مسئله را از بین میبرند
- قدرتهای روانی جدید صرفاً بازسازی قدرتیهای قبلی هستند و نوآوری واقعی ندارند
- بازی بیش از حد شبیه به trilogy اصلی متاریود پرایم است
- فقدان ابزارهای خلاقانه که در دیگر بازیهای نینتندو دیده میشد
“دنیای باز در بیوند بیشتر شبیه بیابانی خستهکننده است تا مکانی برای کشف” “نینتندو با دیگر فرانچایزهایش بازیهای قدیمی را نو کرد، اما متاریود این شانس را نداشت”
با وجود اینکه تجربه اکتشاف سهبعدی منحصر به فرد متاریود پرایم همچنان ارزشمند است، اما پس از هشت سال توسعه انتظار میرفت نتیجه بسیار تاثیرگذارتر باشد.


