قاضی: تسلا مشتریان را در مورد قابلیتهای رانندگی خودکار گمراه کرده است
دپارتمان موتور Vehicles کالیفرنیا به تسلا هشدار داده که اگر تبلیغات فریبنده درباره قابلیتهای رانندگی خودکار خودروهایش را تغییر ندهد، ممکن است به طور موقت از بزرگترین بازار خود در آمریکا محروم شود.

قضاوت علیه تسلا در مورد تبلیغات رانندگی خودکار
دپارتمان موتور Vehicles کالیفرنیا با تأیید حکم یک قاضی اداری، به شرکت تسلا هشدار داده است که اگر تبلیغات فریبنده خود درباره قابلیتهای رانندگی خودکار خودروهایش را تغییر ندهد، ممکن است به طور موقت از بزرگترین بازار خود در آمریکا محروم شود. این سازمان استفاده تسلا از اصطلاحاتی مانند “Autopilot” و “Full Self-Driving” برای توصیف سیستمهای کمک راننده پیشرفته خود را “گمراهکننده و نقض قانون ایالتی” اعلام کرده است.
- آژانس تعلیق ۳۰ روزه مجوز فروش تسلا در این ایالت را در صورتی دستور داده که شرکت نگرانیهای بازاریابی مربوط به اصطلاح “Autopilot” را در بازه ۶۰ روزه برطرف نکند
- DMV تصمیم گرفت تعلیق مجوز تولید تسلا که توسط قاضی توصیه شده بود را اعمال نکند و از تعطیلی پرهزینه در دوران دشوار صنعت خودروهای الکتریکی جلوگیری کرد
- رعایت این حکم ممکن است نیاز به تغییر برند نرمافزار کمک راننده تسلا داشته باشد
- تسلا این ادعا که مشتریان را گمراه کرده رد میکند و تأکید دارد که همیشه واضح بوده که رانندگان نمیتوانند کاملاً به خودروها برای رانندگی اتکا کنند
“تصمیم پس از آن گرفته شد که DMV از یک قاضی اداری خواست تا عملکردهای بازاریابی تسلا را بررسی کند و ارزیابی کند که آیا تعلیق مجوزهای آن توجیهپذیر است یا خیر.”
این حکم نشاندهنده افزایش نظارت regulatori بر ادعاهای شرکتهای فناوری در مورد قابلیتهای خودروهای خودران است.




