اروپا ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی را پس از ۲۰۳۵ بازنگری میکند
اتحادیه اروپا در حال بازنگری در ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی پس از سال ۲۰۳۵ است. رهبران صنعت خودروسازی مانند مدیرعامل مرسدس بنز استدلال میکنند که تغییر این قانون برای محافظت از مشاغل و رقابتپذیری ضروری است.

بازنگری اروپا در ممنوعیت خودروهای بنزینی پس از ۲۰۳۵
اتحادیه اروپا در حال بازنگری در قانون ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی پس از سال ۲۰۳۵ است. این تصمیم در پی فشارهای صنعت خودروسازی و نگرانیها در مورد تاثیرات اقتصادی این ممنوعیت اتخاذ شده است. اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، از جمله مدافعان اصلی این تغییر عنوان کرده که "این یک عقبنشینی نیست، بلکه ارتقای یک استراتژی هوشمندانهتر" است. رهبران صنعت استدلال میکنند که ضربالاجلهای سختگیرانه با توجه به مشکلات زیرساختی و استقبال کند مصرفکنندگان از خودروهای الکتریکی "دیگر قابل اجرا نیستند".
- تغییر احتمالی قانون به معنای اجازه تولید خودروهای هیبریدی و خودروهای با سوختهای مصنوعی یا زیستی خواهد بود
- آلمان به عنوان قدرتمندترین اقتصاد اروپا به شدت از تضعیف این ممنوعیت حمایت میکند
- شرکتهای خودروسازی چینی به عنوان رقیب اصلی صنعت خودروسازی اروپا مطرح شدهاند
- برخی رهبران صنعت هشدار میدهند که تعلل در انتقال به سمت الکتریکی باعث کاهش رقابتپذیری جهانی میشود
"تبدیل مهمترین مقررات خودرویی اتحادیه اروپا به پنیر سوییسی رقابتپذیری صنعت را بازیابی نمیکند".
این تغییر موضع میتواند تاثیر قابل توجهی بر برنامههای مبارزه با تغییرات آبوهوایی اروپا داشته باشد. در حالی که هدف نهایی بیطرفی کربنی تا سال ۲۰۵۰ تغییر نکرده است، مسیر دستیابی به این هدف ممکن است انعطافپذیرتر شود.




