پژوهش جدید: بازیهای فیزیکی ۱۰۰ برابر آلایندهتر از نسخههای دیجیتالی
تحقیق شرکت Greenly نشان میدهد تولید و حمل نسخههای فیزیکی بازیها تا ۱۰۰ برابر بیشتر از دانلود دیجیتال دی اکسید کربن منتشر میکند. این گزارش تاثیرات زیست محیطی پلتفرمهای مختلف بازی را بررسی کرده است.

تاثیر زیست محیطی بازیهای فیزیکی در مقابل دیجیتال
نتایج پژوهش شرکت Greenly فرانسه نشان میدهد نسخههای فیزیکی بازیها تا ۱۰۰ برابر بیشتر از نسخههای دیجیتالی آلایندگی تولید میکنند. تولید و حملونقل یک میلیون دیسک بازی ۳۱۲ تن دیاکسید کربن منتشر میکند، درحالی که دانلود همان تعداد نسخه دیجیتال تنها ۳ تن آلاینده ایجاد میکند.
- تولید دیسکهای فیزیکی نیازمند استخراج عناصر کمیاب و مصرف منابع آب است
- کنسولهای بازی در آمریکا سالانه ۳.۹ تراوات ساعت برق مصرف میکنند
- کاربران پیسی سالانه ۲۷۷ میلیون تن دی اکسید کربن تولید میکنند
- بازی ابری هر ساعت ۰.۴۴ کیلوگرم آلایندگی دارد
- پلتفرمهای دستی مانند سوییچ کمترین ردپای کربنی را دارند
استفانی سفدی، نویسنده تحقیق: “دانلود نسخه دیجیتال به اندازه تولید دیسکها باعث آلودگی نمیشود”
گزارش پیشنهاد میدهد: “ارائه تنظیمات کممصرف و توسعه بازیهای بهینهشده میتواند آلودگی را کاهش دهد”
گزارش راهکارهایی مانند برنامههای تعویض قطعات، تنظیمات پیشفرض کممصرف و توسعه بازیهای بهینه ارائه داده است. همچنین پیشنهاد شده فروشگاهها میزان برق مصرفی دانلود بازیها را نمایش داده و برای نسخههای کمکربن تخفیف قائل شوند.
