انتقاد کارگردان Kingdom Come از عدم نوآوری بازی The Outer Worlds 2
دنیل واورا، کارگردان Kingdom Come: Deliverance، از تکرار فرمولهای قدیمی و عدم نوآوری مکانیکی در بازی The Outer Worlds 2 انتقاد کرده است.
انتقاد از نوآوری در صنعت بازیهای ویدیویی
کارگردان Kingdom Come: Deliverance، دنیل واورا، در اقدامی جالب توجه به انتقاد از بازی The Outer Worlds 2 پرداخته است. او که این بازی را به پایان رسانده و امتیاز ۷ از ۱۰ به آن داده، معتقد است استودیوی آبسیدین با وجود پشتیبانی مایکروسافت و دسترسی به تکنولوژیهای جدید، نتوانسته است مکانیزم گیمپلی جدیدی به این فرمول قدیمی اضافه کند. واورا سؤال مهمی مطرح میکند: "آیا کسی میتواند مکانیک جدیدی در The Outer Worlds 2 پیدا کند که قبلا در Deus Ex یا Fallout وجود نداشته باشد؟"
- واورا خواستار جهانهای زنده و پویاتر با رویکرد غیرخطی است
- به کلیشههایی مانند جعبههای غنیمت و لودینگهای متعدد اشاره کرده است
- انتقاد اصلی او متوجه کل صنعت بازیسازی است نه فقط یک بازی خاص
- برخی بازیدوستان حرفهای نیز از کاهش جاهطلبی استودیو ابراز ناراحتی کردهاند
- در مقابل، برخی معتقدند نوآوری همیشه برای موفقیت ضروری نیست
"برایم ناراحتکننده است که استودیویی مثل Obsidian که Fallout و New Vegas را ساخت، حتی با پشتیبانی مایکروسافت نتوانسته مکانیزم تازهای اضافه کند"
"موفقیت بازیهای قبلی آبسیدین نشان میدهد نوآوری همیشه الزامی نیست"
در نهایت، به نظر میرسد The Outer Worlds 2 اگرچه تجربهای سرگرمکننده ارائه میدهد، اما نتوانسته روحیه نوآوری گذشته استودیوی آبسیدین را احیا کند.
