کاهش استقبال کاربران پیسی از بازیهای پلیاستیشن
بررسیهای جدید نشان میدهد اشتیاق اولیه کاربران پیسی به بازیهای انحصاری پلیاستیشن کاهش یافته و فروش این عناوین افت کرده است، هرچند این استراتژی همچنان برای سونی سودآور است.

کاهش استقبال از بازیهای پلیاستیشن روی پیسی
شرکت سونی در سال ۲۰۲۰ با انتشار بازی Horizon: Zero Dawn روی پیسی، راهبرد جدیدی را آغاز کرد که موجی از اشتیاق در میان گیمرهای این پلتفرم ایجاد نمود. در سالهای بعد، عنوانهای انحصاری دیگری مانند God of War، The Last of Us و Marvel's Spider-Man نیز به استیم راه یافتند. با این حال، گزارش جدید Alinea Analytics نشان میدهد که این اشتیاق اولیه کاهش یافته است.
- فروش God of War: Ragnarok نسبت به نسخه اول افت محسوسی داشته و تنها ۱۳ درصد از خریداران نسخه اول، این قسمت را نیز تهیه کردهاند.
- بازی Spider-Man 2 نیز تنها حدود نصف نسخه اول فروش داشته است.
- بازی Helldivers 2 یک استثناست و عملکرد بسیار موفقی روی پیسی داشته است.
- طبق برآوردها، سونی تاکنون بیش از ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ناخالص از فروش بازیهایش در استیم کسب کرده است.
گزارش Rhys Elliot از Alinea Insight اشاره میکند: "جمعیت علاقهمندان به تجربه این آثار روی پیسی نسبت به سالهای قبل بسیار کمتر شده است."
حتی با کاهش استقبال، فروش نسبی بازیهایی مانند Ragnarok و Spider-Man 2 به ترتیب ۴۵ و ۳۲ میلیون دلار درآمدزایی داشتهاند.
در مجموع، اگرچه استقبال اولیه کاربران پیسی از بازیهای پلیاستیشن کاهش یافته، اما این استراتژی انتشار چندپلتفرمی همچنان برای سونی بسیار سودآور است و به شرکت امکان میدهد درآمد بیشتری از آثار خود کسب کند.


