بروس استریلی دلیل جدایی از ناتی داگ را توضیح داد
بروس استریلی، از پیشکسوتان صنعت بازی، دلیل ترک ناتی داگ را تمایل به مالکیت آثار و جستجوی چالشهای جدید عنوان کرد. او اکنون با استودیوی مستقل خود به توسعه بازی Coven of the Chicken Foot مشغول است.

جدایی بروس استریلی از ناتی داگ
بروس استریلی، توسعهدهنده باسابقه صنعت بازی که در خلق عناوین مهمی مانند Crash، Jak and Daxter، مجموعه Uncharted و The Last of Us نقش داشته، پس از ۱۸ سال همکاری با استودیوی ناتی داگ این شرکت را ترک کرد. او در مصاحبهای اخیر دلیل اصلی این تصمیم را تمایل به مالکیت اثرات خود و نیاز به چالشهای خلاقانه جدید بیان نمود.
- احساس محدودیت در رشد: استریلی احساس میکرد در ناتی داگ جای کمی برای نوآوری دارد
- عدم تمایل به پیوستن به استودیوهای AAA دیگر: او نمیخواست با فرهنگ سازمانی متفاوت روبرو شود
- تأسیس استودیوی مستقل: در سال ۲۰۲۲ استودیوی Wildflower Interactive را بنیان گذاشت
- معرفی بازی جدید: در The Game Awards 2025 بازی Coven of the Chicken Foot را معرفی کرد
استریلی گفت: "هجده سال مدت زیادی است که کسی در یکجا بماند. من نقش مهمی در شکلدهی برند و عناوین ناتی داگ داشتم اما حس کردم مرتب در حال پاسخگویی به سوالات تکراری هستم."
وی افزود: "نمیخواستم به استودیوی AAA دیگری بروم و شوتر اولشخص یا پلتفرمر معمایی بسازم. این مسیر برایم جذاب نبود."
استریلی همچنین به مسئله حقوق پدیدآورندگان در صنعت بازی اشاره کرد و بر نیاز به وجود سندیکا برای حفظ حقوق خلاقان تأکید نمود. پروژه مستقل جدید او نشاندهنده تعهدش به خلق آثار مطابق با ارزشهای شخصیاش است.




