آشفتگی سفر در هند: آیا خلبانان در مقایسه با سایر کشورها بیش از حد کار میکنند؟
لغو هزاران پرواز توسط ایرلاین ایندیگو شرایط کاری خلبانان در هند را در کانون توجه قرار داده است. این بحران ناشی از کمبود خلبان پس از اجرای دستورالعمل جدید دولتی درباره ساعات استراحت و کاری خلبانان است.

بحران پروازهای ایندیگو و شرایط کاری خلبانان
لغو گسترده پروازهای ایرلاین ایندیگو در هند، که بزرگترین خطوط هوایی این کشور است، توجهات را به سوی حقوق کارگری خلبانان و مقررات استراحت آنان معطوف کرده است. این بحران که در اوج فصل سفر رخ داده، هزاران مسافر را در سراسر هند زمینگیر کرده و دولت را مجبور به مداخله و حتی اعمال سقف قیمت برای بلیطهای داخلی نموده است.
علل اصلی آشفتگی
- اجرای مقررات جدید محدودیت زمان وظیفه پروازی (FDTL) توسط دولت هند از اول نوامبر
- افزایش دوره استراحت اجباری هفتگی خلبانان از ۳۶ به ۴۸ ساعت
- سقفبندی ساعات پرواز شبانه به ۱۰ ساعت و محدودیت فرودهای شبانه
- کمبود خلبان به دلیل آمادهسازی ضعیف ایرلاین ایندیگو
"علیرغم پنجره دو ساله آمادهسازی قبل از اجرای کامل FDTL، این ایرلاین به طرز غیرقابل توضیحی استخدام را متوقف کرد." — فدراسیون خلبانان هند
"من احساس میکنم همان میزانی را درآمد دارم که ۱۰ سال پیش داشتم، یا شاید حتی کمتر." — پاوان، خلبان با سابقه
- ایندیگو با سهم بازار ۶۵ درصدی، تنها خطوط هوایی connecting بسیاری از شهرهای کوچک است.
- این بحران safety پرواز و تأثیر ساعتکاری طولانی بر سلامت خلبانان را برجسته کرد.
مقایسه با سایر کشورها نشان میدهد مقررات استراحت خلبانان در هند اکنون با استانداردهای بینالمللی هماهنگتر شده، اما چالشهای اجرایی و حقوقی پابرجاست.




