فراری به آفرود میرود: غرش موتور ۱۲ سیلندر در بیابانها
شرکت گلسورکس فراری GTC4 لوسو را به خودروی آفرودی تبدیل کرده و آن را اولین شاسیبلند دوازده سیلندر لوکس ایتالیا مینامد. این خودرو با سیستم تعلیق ارتقا یافته و قدرت ۷۵۰ اسببخاری برای مسیرهای بیابانی طراحی شده است.

فراری آفرودی الواتو: شاسیبلند V۱۲ ایتالیایی
شرکت گلسورکس با پروژهای جسورانه، فراری GTC4 لوسو را به خودروی آفرودی کاملاً بازطراحیشدهای تبدیل کرده که با نام الواتو (Elevato) معرفی شده است. این شرکت ادعا میکند الواتو نخستین خودروی آفرودی لوکس دوازده سیلندر ایتالیایی جهان است، هرچند این ادعا با توجه به سابقه لامبورگینی LM۰۰۲ در دهه ۱۹۸۰ مورد تردید است. مهندسان ارتفاع سیستم تعلیق را دو برابر کردهاند و با استفاده از بازوهای کنترلی آلومینیومی سفارشی، بازه حرکت چرخها را به ۲۰ سانتیمتر رساندهاند.
- قدرت پیشرانه: موتور ۶.۳ لیتری V۱۲ تقویت شده و حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند
- تجهیزات ویژه: مجهز به سیستم تنظیم فشار تایرها در حین حرکت و ۳۰ درصد قطعات جدید
- سفارشیسازی: امکان انتخاب جزئیاتی مانند سیستم اگزوز، چراغهای رالی و پوشش محافظ رنگ
- هزینه تبدیل: حدود ۱۷۵ هزار دلار (بدون شامل شدن قیمت خودروی پایه)
- تاریخچه مشابه: لامبورگینی LM۰۰۲ در دهه ۱۹۸۰ نمونهای مشابه با پیشرانه V۱۲ ارائه کرده بود
“الواتو یک برداشت مدرن و هیجانانگیز از سوپراسپرت به سبک مسابقات داکار است.” “این هیولای بیابانگرد برای تحمل فشارهای مسابقات استقامتی کاملاً آماده است.”
