رسانه، سلاح امیدآفرینی و نقشآفرینی در ظهور مهدوی
تولیت مسجد جمکران با تأکید بر نقش رسانه در عصر ظهور صغرا، رسانه را ابزاری کلیدی برای امیدآفرینی و شکلدهی به افکار عمومی دانست و مسجد جمکران را بهعنوان نماد بینالمللی امید معرفی کرد.

نقش رسانه در امیدآفرینی و ظهور مهدوی
حجتالاسلام والمسلمین سید علیاکبر اجاقنژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران، در رویداد رسانهای جامد امید بر سه محور اساسی فعالیتهای دینی و اجتماعی تأکید کرد: زندگی مهدوی، رسانه و امیدآفرینی. وی با اشاره به سه شکل قرآن – صامت، ناطق و مجسم – بیان کرد که قرآن صامت همان کتاب مکتوب، قرآن ناطق شامل معصومین و قرآن مجسم الگوهای زنده الهی هستند که مسیر زندگی الهی را نشان میدهند. ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی آغاز ظهور صغرا است، نقش رسانه را در این دوران بسیار حیاتی دانست زیرا میتواند قشر خاکستری جامعه را جذب و جهتدهی کند.
- رسانه موفق رسانهای است که اطلاعرسانی و روایتگری را توأمان داشته باشد و مخاطب را قانع و همراه کند.
- امیدآفرینی یکی از وظایف شرعی، ملی و سیاسی رسانهها محسوب میشود.
- ایجاد امید در جامعه و نسل جدید، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و جلوگیری از ناامیدی داخلی را تضمین میکند.
- مسجد جمکران میتواند به عنوان نماد بینالمللی امید معرفی شود و با تولید محتوای رسانهای مناسب، افسردگی و ناامیدی در جهان را کاهش دهد.
- امیدآفرینی امروز جهاد اکبر و فوری است و رسانههای متعدّد باید در این مسیر پیشگام باشند.
وی در پایان تأکید کرد: «امیدآفرینی، امروز جهاد اکبر و فوری است و رسانههای متعهد باید در این مسیر پیشگام باشند.»
وی همچنین گفت: «هر کسی که ایران را دوست دارد، باید با رسانه، نقاط قوت و پیشرفتهای کشور را روشن و برجسته نشان دهد.»




