تنها بخش پویا در سینمای ایران: سینمای هنر و تجربه
در مراسم رونمایی فیلم «آنسوی حصارهای لالهزار» تأکید شد که سینمای هنر و تجربه تنها بخش پویای سینمای ایران است. ستاره اسکندری و آمین فیضآبادی درباره اهمیت فیلمهای شاعرانه و بینارشتهای صحبت کردند.

سینمای هنر و تجربه: تنها بخش پویای سینمای ایران
در مراسم رونمایی فیلم سینمایی «آنسوی حصارهای لالهزار» به کارگردانی آمین فیضآبادی و تهیهکنندگی ستاره اسکندری، بر نقش حیاتی سینمای هنر و تجربه در حفظ پویایی سینمای ایران تأکید شد. اسکندری بیان کرد که در شرایطی که فیلمها با بودجههای کلان ساخته میشوند اما از ماهیت واقعی سینما فاصله گرفتهاند، گروه سینمای هنر و تجربه تلاش میکند تا فیلمهای شاعرانه و بینارشتهای را زنده نگه دارد.
- احیای سینمای شاعرانه: تأکید بر بازگشت به عناصر شعر، تصویر و ادبیات در سینما
- نقش پیشآگاهی بخش هنری: توانایی سینما در همراهی با جریانات اجتماعی
- فیلمسازی بینارشتهای: ترکیب موسیقی، تئاتر و سینما در یک اثر
- لالهزار بهعنوان نماد: این مکان تاریخی نمایندهای از روحیه جمعی ایرانیان
- تبدیل موسیقی کلاسیک به ایرانی: استفاده از موتیفهای بتهوون و تبدیل آن به موسیقی ایرانی
ستاره اسکندری: "معتقدم تنها بخشی که در سینمای ما همچنان پویا باقیمانده سینمای هنر و تجربه است."
آمین فیضآبادی: "لالهزار برای من یک بدن، یک خاطره و یک روان جمعی است."
این مراسم نشان داد که سینمای هنر و تجربه با حفظ اصالت هنری و پرداختن به سوژههای عمیق فرهنگی، میتواند مسیر جدیدی برای سینمای ایران باز کند.




