چالشهای تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی
مشاور حقوقی سازمان نظامپزشکی کشور چالشهای تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی را تشریح کرد و بر ضرورت افزایش نظارت و آگاهیبخشی به مردم تأکید نمود.

چالشهای تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی
ذبیحالله واحدی، مشاور حقوقی سازمان نظامپزشکی کشور، در مصاحبهای به تشریح چالشهای موجود در زمینه تبلیغات جراحی زیبایی در فضای مجازی پرداخت. وی با اشاره به قوانینی مانند قانون تجارت الکترونیک و قانون ممنوعیت تبلیغ کالاها و خدمات آسیبزا، بر لزوم افزایش نظارت و برخورد مؤثر با متخلفان تأکید کرد. واحدی معتقد است که عدم آگاهی مردم و مرتکبین این جرایم، به همراه عدم نظارت و برخورد مؤثر، از عوامل اصلی ادامه این مشکل هستند.
- وجود تبلیغات جعلی و فتوشاپ شده توسط افراد فاقد صلاحیت
- کمبود نیروی انسانی کافی برای نظارت بر فضای مجازی
- ضرورت همکاری بینبخشی بین پلیس فتا، وزارت بهداشت و سازمان نظامپزشکی
- وجود سامانههای گزارشدهی مانند سامانه ۱۹۰ برای گزارش تبلیغات مشکوک
- لزوم افزایش نظارت وزارت بهداشت بر کلینیکها و پزشکان
«ما با پدیدهای مواجه هستیم که درصد آن متفاوت است. عوامل متعددی مانند فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بیکاری در این زمینه دخیل هستند.»
«ما باید راههای مبارزه با این پدیده را تقویت کنیم. سامانههای گزارشدهی مانند ۱۹۰ میتوانند در این زمینه مؤثر باشند.»
وی به مردم توصیه کرد برای تشخیص اعتبار تبلیغات، به برچسبهای سازمان غذا و دارو توجه کنند و از طریق سامانههای مربوطه، تخصص و اعتبار پزشکان را بررسی نمایند.



