دامنههای سمی در هواپیماها مقصر مرگ خلبانان، خودکشیها و آسیبهای مغزی شناخته شدند
بررسی وال استریت ژورنال نشان داد صدها خلبان و مهماندار در سراسر جهان بیماریهای جدی مرتبط با «رویدادهای سمی» را گزارش کردهاند که شامل مرگ ناشی از حملات قلبی، بیماریهای عصبی و خودکشی میشود.
دامنههای سمی در کابین هواپیماها و تأثیرات مرگبار
بررسیهای وال استریت ژورنال نشان میدهد که نشت دامنههای سمی به داخل کابین هواپیماهای تجاری منجر به نتایج فاجعهباری برای خدمه پرواز شده است. این موارد شامل مرگ ناشی از حملات قلبی، بیماریهای عصبی-مخرب، خودکشی و آسیبهای مغزی تغییردهنده زندگی میشود. صنعت هوانوردی هرگونه ارتباط مستقیم بین این رویدادها و بیماریها را رد میکند.
- رون ویلند، خلبان ۵۴ ساله آمریکن ایرلاینز، پس از گزارش بوی شدید روغن موتور در هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ به بیماری ALS مبتلا و درگذشت
- جیمز آندربِرگ، خلبان اسپیریت ایرلاینز، پس از مواجهه با دامنههای سمی دچار حمله قلبی شد و ۵۰ روز بعد فوت کرد
- متیو باس، مهماندار بریتیش ایرویز، با آسیبهای گسترده سیستم عصبی consistent با مواجهه با روغن موتور گرم شده فوت کرد
- اندی لاچکو، خلبان آمریکن ایرلاینز، پس از مواجهه با دامنهها دچار درد شدید و اضطراب شده و خودکشی کرد
“واضح بگویم: اگر ماسک اکسیژن را در آن پرواز ژوئیه نمیزدم، تمام افراد حاضر در هواپیما را میکشتیم” - اریک تلمان، کمک خلبان “دامنهها او را به «فردی کاملاً متفاوت» تبدیل کرد” - بیوه اندی لاچکو
این گزارش نشان میدهد که علیرغم انکار صنعت هوانوردی، شواهد پزشکی و کالبدشکافیها ارتباط بین مواجهه با دامنههای سمی و بیماریهای جدی را نشان میدهند.



