نسل Z عامل افزایش مصرف پوشهای نیکوتین خوراکی در بریتانیا
تحقیقات نشان میدهد بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نفر در بریتانیا از پوشهای نیکوتین استفاده میکنند که افزایش قابل توجه آن توسط نسل Z و با تبلیغات “مهاجم” در شبکههای اجتماعی و رسانهها همراه بوده است.

افزایش مصرف پوشهای نیکوتین در بین جوانان
تحقیقات جدید نشان میدهد که بیش از ۵۰۰,۰۰۰ نفر در بریتانیا از پوشهای نیکوتین خوراکی استفاده میکنند که این افزایش عمدتاً توسط نسل Z و به ویژه مردان جوان رانده شده است. این محصولات که بین لب و لثه قرار میگیرند، نیکوتین را به آرامی آزاد میکنند و در طعمهای متنوعی موجود هستند.
- مصرف در بین افراد ۱۶ تا ۲۴ سال از ۰.۷٪ در سال ۲۰۲۲ به ۴٪ در سال ۲۰۲۵ افزایش یافته است
- بیش از دو سوم مصرفکنندگان از سایر محصولات نیکوتینی نیز استفاده میکنند
- ۱۶٪ از کاربران هرگز سیگار نکشیدهاند
- استفاده از پوشها در تلاش برای ترک سیگار از ۲.۶٪ به ۶.۵٪ افزایش یافته است
دکتر هری تاتان-برچ: “افزایش مصرف پوشهای نیکوتین تقریباً به طور انحصاری توسط جوانان رانده شده است... این ممکن است تا حدی به دلیل تبلیغات مهاجم باشد.”
کارولین سرنی: “مصرف روزافزون پوشهای نیکوتین توسط بازاریابی سنگین و بدون تمایز این محصولات هدایت میشود.”
تحقیقات تأکید میکنند که این محصولات اگرچه کمضررتر از سیگار هستند، اما برای کودکان و غیرسیگاریها مناسب نیستند و نیازمند قوانین سن فروش و محدودیتهای بازاریابی هستند.




